Vad hade du gjort med en lokal på 125m2?

Hej alla sparare!

Vad hade du gjort om du hade ett garage/verkstad på 125m2 med 4m till tak och två stora portar? (Kan nämna att lokalen finns på min gård.)

Jag har själv lite idéer, men skulle tycka det va kul att höra era tips och råd!

Tänk gärna helt fritt och inga begränsningar. :blush:

1 gillning

Om jag inte hade nytta av det själv så hade jag försökt hyra ut som garage/verkstad till någon eller några biltokiga

1 gillning

Hur stor huvudsäkring? Vilken ventilation är befintlig? Finns AC? Toaletter? Tillgång till matsal?

Hundträningshall :grinning:

2 gillningar

Hur stor huvudsäkring? 25A
Vilken ventilation är befintlig? Självdrag
Finns AC? Luftvärmepump ska installeras
Toaletter? Nej
Tillgång till matsal? Nej

En kampsportslokal där man kan köra BJJ, Submission Wrestling och MMA såklart!

Finns också plats med lite gymutrustning också.

Perfekt ju!

1 gillning

Hade gjort om halva utrymmet till tvätthall/verkstad för att sköta om min bil.
Del två hade jag gjort till man cave och Lego-rum.

5 gillningar

Skulle använda de själv för meka med fordon som hobby…

1 gillning

En verksamhet med minimalt slitage är väl vinterförvaring av båtar och sommarbilar.

Att vinterförvara en båt om 30-40 fot inne är verkligen inte gratis.

1 gillning

Nyfiken.
Vad kostar det?

1 gillning

I grunden handlar det väl om att kvadratmeter är dyrt.

Där jag bor ligger kvadratmeterpriset per år på 600-900kr om man inte har kontakter.

Säg att man behöver 60 kvadrat till båten, då tittar man på 36-54 tusen om året.

En bekant betalar 20 och tittade runt efter alternativ, det var visst ganska billigt, iallafall här i krokarna. Varvet ville ha närmare 60, men då ingår nog lyft i och ur vatten.

2 gillningar

Hälften hade fått agera klätterhall och den andra hälften ölbryggeri.

Rimlig hyra?

Var bor du? Långt ute på vischan i Norrland eller i närheten av en storstad? Finns det andra som hyr ut i närheten?

Trodde du var ute efter hur man kan få egen nytta av lokalen, inte att dra in pengar :grin:

1 gillning

perfekt lokal till nästa bankrån, bra portar, hög höjd och mycket plats för att räkna pengar. perfekt.

För inkomst:

Jag hade frågat grannen med vintagemustangen om han ville hyra vinterplats.

För eget nyttjande:

Hurra, ett ställe att montera upp mitt PA och köra lite hemmadisco.

3 gillningar

Verkar som de två olika tänk vad man ska ha lokalen till??
Frågan är om de är tänkt att tjäna pengar på den eller använda den själv till någe???
Jag tillhör dom som möjligheten till att använda för egna intressen än tjäna pengar… Allt här i livet är inte att tjäna pengar…

1 gillning

Om tanke inte var att tjäna pengar så hade jag personligen använt lokalen som garage till bilen samt utrymmet som blir kvar hade jag använt till förvara mina hobbyprylar och haft som träningsyta.

1 mil från storstad. Mycket möjligt, inte så bra koll på det.

Då har jag nog varit otydlig isåfall! :grinning:

Idéer på att tjäna pengar var tanken. (Ville se om någon tänkte utanför boxen som jag själv inte tänkt på. Plats för hobby mekande har jag så det räcker.)

1 gillning