För att svara på trådfrågan:
Min egen profil:
Ålder: 40 år
Generellt kan jag säga att jag upplever att mitt liv har blivit mycket bättre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Inte för att jag trodde det skulle bli kass, men det har ändå överträffat mina förväntningar.
Saker som jag är stolt över
-
Nått i princip alla de mål som genuint varit viktiga för mig - t.ex. utbildning, ekonomisk frihet, ha varierande arbetsuppgifter, träning, boende, partner och så vidare.
-
Jag har många fina relationer i mitt liv, både familj men framförallt många vänner som också är mina partners och kollegor. Har flera partners, t.ex. jurister, investerare, leverantörer, kunder etc som jag kan ringa och garva med och prata strunt i en stund för att sedan prata allvar och get shit done. Lite “work hard, play hard”.
-
Att jag verkligen levt enligt principen “flit, systematik och hårt arbete slår allt” - jag är inte smartast, jag har inte mest talang, bäst förutsättningar, kontakter eller liknande. Det är saker jag inte kan påverka. Det jag däremot kan påverka är min arbetsinsats och jag påstår att det är få människor därute som “outwork” mig. Jag snittar lätt 10-14 timmars dagar med jobb (ser det inte som jobb) 7 dagar i veckan, 365 dagar om året.
-
@carolinebolmeson så klart. Både för att hon kompletterar mig, har tålamod och överseende med mig och för en ängels tålamod med alla mina fel, brister, påhitt och tid vid datorn.
-
Att jag har förtroendet från många människor att få lov att påverka ekonomiska beslut. Läskigt som tusan och inget som jag tar för givet. Ett stort mål har också uppfyllts under 2021 med hjälp av Patreon där jag på riktigt konkret sätt kunnat göra skillnad i folks ekonomi genom konkreta affärer vi gjort tillsammans.
Vad jag hoppas åstadkomma framöver:
-
Än mer fundera på vad som är viktigt för mig på riktigt. Att skilja på sådant som är viktigt för mig och sådant som andra förväntar sig av mig. Att t.ex. våga säga “nej” mer.
-
En annorlunda grej är att min Krav Maga-träning är viktigare för mig än jag trott. Behöver ta det ett par steg till innan jag kommer känna mig nöjd. Ett besök på något träningsläger i Israel står på listan.
-
Sälja huset och flytta till lägenhet när barnen blir lite större. Bo utomlands under någon period, just nu ligger Sydkorea och Indien högst på listan.
Vad jag funderar på:
-
RikaTillsammans-ramverket som @Jonathan.S satt griller i huvudet på mig. Samt hur jag via bloggen kan bidra till ännu fler människor på ett mer effektfullt sätt. Fyra-hinkar-principen t.ex. i all ära, men det fungerar inte alltid, något som jag blivit smärtsamt medveten om.
-
@tankespjarn:s fråga från häromdagen: “Hur kan du göra ditt liv rikare genom att ta bort saker?”
-
Denna frågan…