Ålder: 49
Saker som jag åstadkommit:
- 2 fina barn, där den förstfödda tom flyttat hemifrån - fantastisk känsla att inse att jag ‘lyckats som förälder’ på så vis att min äldsta nu flyger fritt.
- Hållit mig “försörjd” genom mitt eget företag sedan 2007
- Har gått från att vara den mest negativa personen jag någonsin känt till… kanske inte dess totala motsats, men bra långt åt det hållet. Som del av denna resan har jag insett att jag inte måste tro på mina tankar, vilket i sin tur hjälpt mig att gå från att ha Hitler/Mao/Stalin som inre diktatorer (dvs så hård var min inre dialog) till att vara varsam med mig själv.
- Har skrivit den där boken.
- Upplever mig enormt rik då jag har många vänner jag verkligen känner står mig nära.
Vad jag hoppas åstadkomma framöver:
- Skriver på en bok som ska komma ut i år.
- Fortsätta och så småningom avsluta det jag kallar min ‘djupdykning i skam’ som troligen kommer leda till ännu en bok (har 150 000+ ord skriva till dags dato).
- Få tummen ur att faktiskt ‘do the math’ ordentligt på vad jag har och vad jag behöver, kort- såväl som långsiktigt, ur ett monetärt perspektiv. Att hänga här inspirerar om inget annat att faktiskt ta itu med det…

- Säkerställa att jag gör vad jag kan för att barn nummer två också är flygfärdig när tiden kommer (ganska snart, han är 17, fyller 18 i höst). Det ska nog gå bra, det med. Han är på god väg.
- Aldrig sluta experimentera, utvecklas, utforska, leka och nyfiket ge och ta emot tankespjärn.
- Att säga Ja när jag är ett ja, och Nej när jag är ett nej. Är på god väg, men trillar fortfarande dit emellanåt.

Vad jag funderar på:
- Hur övergången från en marknadsekonomi till en gåvoekonomi skulle kunna se ut?
- Hur är ‘jag’ i världen när jag frigjort mig från ännu mer av de begränsande mönster och trossatser som fortfarande finns i mig (får syn på mycket i min djupdykning i skam och den process-orienterade terapi jag går i som ett led i den, må ni tro!)?
- Hur ett 50-årsfirande skulle kunna se ut om jag gör något ‘firigt’ varje månad istället för ha en stor baluns (som inte lockar mig, åtm inte just nu)? Tips och idéer tas tacksamt emot!

Sen är jag onekligen nyfiken på hur dina funderingar kring denna fråga ser ut @janbolmeson:
Men det kanske jag får möjlighet att höra mer om vid tillfälle!
![]()
Vilken fin tråd detta är - stort tack @Anonym för initiativet!