Har spacklat och slipat ner alla skarvar och hål i vägarna, samt skall måla och tapetsera rummet. Tillverkade även ett täck lock som saknades!
Vilket roligt jobb du har. Grattis att du hittar jobb som passar dig.
En annan vinkel är att man inte behöver hitta liknande jobb. De går att skapa, som värd för upplevelser via AirBnb till exempel.
Idag har jag handlat 10 st olivtvålar för 11:- /st i en av stadens etniska livsmedelsbutiker. I ”vanliga” affärer kostar dom ca 70:-/st. Världens bästa tvålar, om du frågar mig.
Så trött på att planera mat. Jag tänkte först att slänga/skänka matvaror vi har hemma och beställa matkasse. Sen kom jag på att AI fanns :). Skrev en lista av ingredienserna vi har hemma och bad chatgpt skapa fram enkla maträtter som passar barnfamilj. Nu har jag recept att laga mat för hela veckan.
Efterfrågad offert för stor servis av bil från flera ÅF. Skillnad var 1250 sek.
Tips, autobutler, tjänst där flera firmor budar på bilservice och reparation.
Bor i mellan Sverige och det är inte så mycket ÅF inom rimligt avstånd
Vad är det för tvål? Märke?
Använder bonuspoäng innan de skulle förfalla på Scandic.
Enligt uppgift en klassisk Aleppotvål från Syrien.
Vad är bra med olivtvål?
Här kan du läsa om Aleppotvål: Köp Aleppotvål - Stort sortiment - Jordklok.se
Provade Autobutler en gång, bilfirman sade då att de fick betala 250-500kr för varje uppdrag du fick via dem så det är billigare att maila runt till dem än att använda autobutler.
Lagade torkställningen som brustit i en undermålig svetsfog. Istället för att köpa en ny för 200:-, så köpte jag skruv och mutter för 4:-. Firade framgången med gofika för 30:-, så totalt 34:-. ![]()
Vi har skrapat och grundmålat del av fasaden på vår stuga, som behövde första hjälpen. Imorrn blir det rött! Hoppas den får några år till med detta.
Även plockat blåbär. Imorrn blir det nog mer plock + syltkok.
Det ena betydligt bättre timpenning än det andra men så härligt att ta vara på vad skogen ger! ![]()
Sen har jag SEMESTER = en massa ledig tid med lön + EXTRA pengar utöver lönen för att man är… ledig…? Sjukt bra grej!
Jag sålde 3 sticklingar denna vecka. 207 kr fick jag efter allt. Lågt timpris men jag uppskattar varje krona jag får. Många har inte pengar till mat.
Sålt 15 dagar semester till pensionskontot.
Tack för tipset! Synd att jag inte skaffade detta innan semestern (fria uttag).
Vi rensade i källaren i samband med flytt och lämnat in gammal kurslitteratur från studierna till Adilibris Campus. Första boken såld, förhoppningsvis flera senare. Genialiskt upplägg!