Vad har du gjort för din ekonomi idag (i det lilla)?

Senaste månaden -

Bytte bredbandsleverantör (black friday) till Telia . Från 529 till 299 k per månad

Hotade med att säga upp Verisure. Skickade in uppsägning papper o ville verkligen lämna efter att de ville ha 3000 kr för att uppgradera larmet. Slutade med minskad månadsavg fr 445 till 300 i mån och de uppgraderar hela larmet kostnadsfritt.

Hoppade med barnen på jumpyard 2för1 lidlkampanj

Åter igen haka på di.se prenumeration för 19 kr tre månader. Sägs upp varje gång o på igen med samma e-post.

:laughing:

4 gillningar

Hakade på de som byter telefonabonnemang.

20:- per månad i fyra månader + 200:- cashback från Refunder ger 120:- betalt för att ringa. Utöver det gamla månadskostnaden-20*4 i ytterligare “vinst” :slight_smile:

1 gillning

Köpte årskort på SL idag. Kostar 10 170 kr i 2024 års prisläge. I början av 2025 höjs priset till 11 130 kr. En besparing på 960 kr för ett köp jag ändå behövde.

Nya biljetten aktiverar jag i början av nästa år.

4 gillningar

Den senaste tiden har jag
Byggt ett soffbord så som min fru ville ha det. Hon ville ha ett som svänger med soffan och blir lite olikformat. Finns ej färdigt i affär eller begagnat så alternativet hade varit möbelsnickare.
Sålt av mina fonder på SAVR och satt in pengarna på min frus Lysa.
Planerat för 2025 års utgifter och inkomster.

3 gillningar

Även jag hakade på erbjudandet om 4 månader för 19:- :slightly_smiling_face:

Har även beställt hem ett rejält lager med kattsand för rabatterat pris samt fått 15 kg gratis hundfoder, vilket lär räcka nästan ett år för min lilla hund :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Köpt gymkort (12 mån) med friskvårdsbidraget.

3 gillningar

Laddat bilen och kokt ägg på jobbet.
”Snodde” även några kuvert med jobbets gamla logga på som jag ska skicka smågrejer jag säljer via Tradera i :money_mouth_face:

1 gillning

Provade det där med Di och cashback för några år sedan och sade upp abonnemanget dag 2 ( hade förstås tillgång till di.se under 3 mån) men då nekades jag cashback då jag inte verkade ha i syfte att vilja ha en prenumeration från början.

Provade sedan samma manöver 3år senare och sade då upp efter 2,5mån. Fick dock maila och skicka skärmdump på att jag varit prenumerant och efter 10mån betaldes cashbacken ut efter mycket tjat.

15 kg gratis hundfoder låter spännande! Var hittar man det?

För min pellejöns räcker det nog bara en dryg månad, men ändå :smile:

1 gillning

@lilladoktorn Jag jobbar inom djursjukvården så vi har en butik på kliniken. Fodret hade gått ut och fick ej säljas längre. Fullt funktionsdugligt ändå såklart :slightly_smiling_face:

8 gillningar

Köpte ett större antal båda vanliga inrikes- och julfrimärken så det räcker för några år framåt. En investering med tanke på kraftiga höjningen inför årsskiftet och vad som kan komma senare.

Inte all kommunikation är lika trevlig på ‘digital mode’.

1 gillning

Jag gjorde dagens Günther precis. Har man SJ prio och bokar en biljett idag får man 2025 priopoäng på sitt konto. Detta motsvarar 20-35% av en normal långdistansresa mellan Lund och Stockholm t ex. Efter lite runttittande blev det en enkel mellan Lund och Hässleholm tidigt imorgon bitti. Och nej, jag tänker inte utnyttja den… Mina 95 kronor blir alltså minst 200-300 kronor senare. :rofl:

11 gillningar

Behövs det någon kod eller sker det automatiskt med priopoängen?

Gjort idag: bakat surdegsbröd, bröd hemma för två veckor tills nästa bak.

Är det med sj man ska boka, alltså? Själv betalar jag 117 kr för samma sträcka med Skånetrafiken.

Exakt, SJ. :+1: 10% rabatt till om du är Coopmedlem.

Bytt mobilabonnemang! Eller snarare bara ändrat variant hos nuvarande operatör. Sparar 30 kr i månaden och får 5G istället för 4G, så win win!

3 gillningar

Tack för tipset.
Köpte en 2 klass från Stockholm C till Flemingsberg imorgon för 49:-.
Får se om det fungerar. :slight_smile:

Såg i texten ingen begränsning i hur många biljetter man kan köpa - men kan inte lova att det stämmer. :slight_smile:

1 gillning

Har bytt mobilabbonemang till Lycamobile som har en kampanj att man får 120GB surf för 99 kr/mån. Kampanjen slutar vid midnatt inatt.

Har ingen erfarenhet av lycamobile men de verkar använda Telenors nät som jag tidigare varit nöjd med.

(roaming i EU är 30 GB - vilket för mig är toppen då jag reser en del)

1 gillning

Du får 2025 poäng per priomedlemsskap. Men attans, jag glömde kolla flempan! :sweat_smile:

Ps Du kom ihåg koden också hoppas jag.

Tack för tipset, nu har jag en inbokad resa mellan Skövde och Falköping imorgon för 55:-

Förra året reste jag mycket och kom upp i svart nivå, i år har jag än så länge bara kommit upp i poäng för grå nivå så det blir bra med lite mer poäng!

Tips till de som uppfyller kraven (SJ) är att besöka sj lounge när ni har tillfälle i samband med resa. Iaf i Stockholm serverar de olika sallader och bröd, kaffe, fikabröd dvs en gratis måltid om man har tid!

2 gillningar