Saker under avveckling. ![]()
- Mest onoterat som jag försöker avveckla
- Några dyra vinflaskor
Det som är på gränsen är guld.
Saker under avveckling. ![]()
Det som är på gränsen är guld.
Onoterat fullt av tumma dyra vinflaskor @janbolmeson !? ![]()
![]()
. Pantamera lekhinken ![]()
![]()
![]()
Investor
Nibe
Swedbank
Volvo cars
Spiltan aktiefond investmentbolag
![]()
Lånar ut pengar till fastighetsprojekt via Kameo.
Stryktipset, Svenska spel. 64kr rätt ner i sjön varje vecka.
Jag köpte nyligen med sämsta möjliga tajming
UBS ETF (IE) Solactive Global Pure Gold Miners UCITS ETF (USD) A-dis (UBUD).
Men det är bara 1 % av kapitalet som ligger där, nu mindre än 1%.
78% utdelningsaktier.
Ser ingen vitts med att “leka bort 10%”, (+/- %). Väljer att bara lägga de på indexfonder istället.
När jag sålde mina aktier sparade jag “vinsten”. Det får ligga och ticka på.
Sen har jag alldeles för mycket skivor och CS2 skins. Sålde ett hightier skins för att finansiera något men marknaden har rusat något förbannat. Nu sticker priserna på lådor så jag är upp 243% på ett års tid på bara lådor. I reda pengar är lådorna värda lite över 30k just nu.
Det är mycket lättare att göra sig av med aktier eller smala, dyra förvaltade fonder än skins. ![]()
SUI (krypto) certifikat, finns hos Avanza
Lundin Gold Ink +82% sen i Somras.
AuAg Gold
Seb Ai
Rensade i lekhinken innan jul men behöll Mycronic och SAAB. Försäljningslikviderna fick gå till ytterligare ett 3-månaders nischbankskonto.
Bitcoin. Växt till en ganska stor andel numera.
Samma här. Målvikt 2% av portföljen. I linje med BlackRocks rekommendation om man nu ska beakta den. https://www.nasdaq.com/articles/asset-manager-blackrock-keep-bitcoin-investment-2-portfolio-heres-why
Känns inte som att Bitcoin kommer gå sådär 7% per år precis
Utan antingen är det flera multiplar högre eller -100%. Inget mellanting.
Annars bara index.
Intressant att läsa vad ni har. Förvånad att inte fler ändå har aktiva fonder? Själv kör jag passivt för 90 procent av pengarna, och tio procent i lekhinken som jag fördelar över en del aktier, en del fonder (typ Spiltans investmentbolagsfonder), men också andra mer aktiva så som Proteans Nordenfond, BMC:s globalfond, Aktieägarnas småbolagsfond och några till…
Jag har en stor hink med lego som jag har vägrat ge till syskonbarnen. Det är mitt lego! Rent pengamässigt ingen lekhink. Bara tråkiga fonder.
Bitcoin tracker och aktier i ett mobbat volatilt fastighetsbolag. På senare tid har det känts som att globalfonden också tillhör lekhinken.
Försvarsaktier, SAAB, Rheinmetall, Leonardo och sen lite chansningar på kvantdatorer och gruvbolag med inmutade uranfyndigheter.