Vad har du i lön?

Vad har du för utbildning?

Hej.
Kul att det finns intresse för det militära. Lönerna skiljer sig ordentligt. Militärtolk är gissningsvis rätt bra betalt men FM har en tendens att betala låga löner till de flesta.

Tänk också på att din fantastiska fysik inte är allt gällande anställning i FM. Fysisk form är givetvis bra men det är så mycket mer än det.

1 gillning

Tack för svaret!

Jo, jag hoppas verkligen att man kan tjäna bättre som militärtolk:) Även om min fysik är bättre än genomsnittssvensken så förstår jag att det ofta handlar om att bara kunna ha pannben och köra på när man är hungrig, trött och fryser. Hur man reagerar på det är nog svårt att veta på förhand.

Även kamratskap, samarbetsförmåga och social kompetens lär vara väldigt viktigt. Jag är ingen mästare inom de områdena men förhoppningsvis lär man sig utvecklas på plats.

Jag ska faktiskt gå ett så kallat military weekend nästa helg vilket jag verkligen ser fram emot^^

1 gillning

Du får gärna skicka pm om det är något du undrar över så ska jag försöka ge dig mina svar. Har ett par års erfarenhet från fm i bagaget.

2 gillningar

25 år
Ordningsvakt
~32 k brutto
Snart är det dags för mig att börja studera. Så blir att kombinera jobb/plugg.

2 gillningar

-150000/mån
-47 år
-Pilot i internationell trafik
-15 veckors semester
-Snittar 3 PCR test månaden :roll_eyes:

8 gillningar

Är du chaufför på postnord?
Dom går inte under transports avtal.
Isåfall byter du till annan åkare med kollektivavtal. Då höjer du månadslönen direkt med 4000kr + premiekomp.
Är lätt att byta jobb idag då alla åkare skriker efter chaufförer.

1 gillning

BSc Elektro + medgrundare av ett konsultbolag som fick DI Gasell och senare såldes till branschkollega.
Den senare erfarenheten väger betydligt tyngre än utbildning har jag märkt.

1 gillning

Mja, det uppmuntrar en mest att göra 2-3 bra år och sedan lämna för ett större företag.

1 gillning

Jag är 25 år och har arbetat i snart två år, har en kandidatexamen inom systemvetenskap med en lön på 39 000kr plus en årlig bonus som historiskt ligger mellan 24-54 000kr. Jobbar som systemutvecklare med självkörande fordon på ett mindre företag.

1 gillning

Jag är 30 år och arbetar som managementkonsult på en av de större konsultföretagen. Månadslön på 120k + bra förmåner. Jobbat i ungefär 7 år.

3 gillningar

44.000, 34h arbetsveckor.
Sjuksköterska med ett par års erfarenhet.

5 gillningar

34.000. it konsult, 23 år gammal, jobbat i 2,7år.

Ålder: 24 år
Utbildning: Byggingenjör
Erfarenhet: jobbat 1 år
Grundlön: 30 000:- (ibland 40 000:- om jag reser och jobbar övertid vilket händer ofta.) Trivs bra,
Första löneförhandling & fast anställning om några månader och anser jag kan komma upp till 38k fast.
Sidoverksamhet kommer snart (hoppas detta kan gå bra så kan de bli allt från 0k-100k/mån, håller tummarna! XD)

Hur mycket jobbar du när du inte har semester?

1 gillning

Nu fattar jag varför mina konsulter är så dyra :joy:

1 gillning

Tycker inte du ska någon panik över lönen, även om man alltid ska sträva högre.

Var också försiktig med vad du jämför dig med. Du är ung och tidigt i karriären.

Kolla på siffror för svenskar under 30 utan högskoleutbildning så kommer du märka att dina 40k i själva verket är kanon.

3 gillningar

Vad gör egentligen en fastighetsförvaltare? Jag gissar att det inte är typ som “hustomte”/städare/vaktmästare utan betydligt mer avancerat än så med tanke på lönen.

Gratulerar till bonusen, varför betalas den ut egentligen? All heder till företag som gör så, istället för någon värdelös julklapp eller dåligt julbord, men det hör inte till vanligheten. Jag jobbar inom konsultbranschen, tillsammans med ett antal olika konsultkollegor från olika bolag, och ingen av oss får några bonusar, oavsett hur bra det går för företaget.

Summa summarum, du bör nog vara väldigt nöjd med ditt jobb och lön, då du verkar sakna högre utbildning samt inte har studielån. Men som sagt, tjänsten fastighetsförvaltare är lite diffus för mig.

/H

”Konsultbranschen”?

Jag har haft en rad olika anställningar, varav ett par som ”konsult”. Alla har haft någon form av incitament, rörlig lön eller bonus. Ofta en form av vinstdelning med anställda.

Ingenjör med eget bolag.

Lön ink utdelning: 90 000:-/mån

2 gillningar