Vad har du i lön?

Fast lön 53.000/mån
Bonus ca 340.000/år
Utdelning på investeringar i företaget ca 80.000/år
Så sammanlagt ungefär 95.000/mån
Branch: IT finans, Utbildning: Högskoleingenjör KTH, Erfarenhet: 10 år, Ålder: 41

3 gillningar

Ny i forumet, inspiration att läsa alla inlägg!

Jag jobbar som säljare med fast lön på 19000 samt bonus som i regel ligger på 20 så mellan 35-45 en normal månad.

3 gillningar

Jobbar 5 dagar i veckan ca 40h per vecka.

1 gillning

Jobbar inom fordonsindustrin, programchef för strategisk utveckling, 57000 kr/mån + bonus ca 15000-30000 kr/år + vinstdelning ca 10000-40000 kr/år, allt beroende på företagets resultat.

Jobbar 40-45 h/vecka.

Programmerare, bruttolön (förra året) 3Mkr, varav ca 1Mkr var fast lön och 2Mkr i aktier.

2 gillningar

Jag har 41700/mån.
Juristexamen.
26-28 år gammal.
Jobbar statligt. ~2 års erfarenhet efter examen och det är mitt första jobb sen dess.

Älskar mitt jobb och har aldrig en tråkig dag. Dock lämnar ju lönen en del att önska så får se var karriären fortsätter så småning om. Hade tidigare ett mål om att nå 50.000/mån året jag fyller 30, men det känns svårt att uppnå utan att söka mig någon annanstans.

Lurigt det där med att prioritera när man har ett kanonjobb där man trivs utmärkt med arbetsuppgifter, arbetsmiljö, kollegor och chef men samtidigt anser sig vara värd högre lön. Tror det finns utrymme uppåt men frågan är om det går snabbt nog. Samtidigt vill man ju inte nödvändigtvis byta till ett jobb med högre lön men sämre på alla andra sätt. Detta funderar jag mycket på.

Nåväl, ingen brådska att bestämma sig.

2 gillningar

Jag har 53200/mån.
Gymnasieutbildning
47 år gammal.
Tjänsteman inom byggsektorn.

Man får ju hoppas det är grundlönen folk uppger annars blir det ju missvisande.

Blir det?
Min grundlön utgör ca 60% av min totala ersättning, ej räknat tjänstepensionen. Därutöver kommer förmånsbil med fritt drivmedel/el, gentila friskvårds- och hemmakontorsbidrag (>2000:-/mån), bonus- och vinstdelningsprogram.
Det har varit relativt stabilt de >10 åren jag varit på samma arbetsplats.

Du har rätt i att om det är typ samma år efter år. Min bonus varier väldigt från som mest 350 000kr till 40 000kr om året så jag valde att inte ens nämna det.

Minst missvisande blir det om all lön uppges, tycker jag.

5 gillningar

42 000, är 27 år, Civilingenjör inom mjukvaruutveckling. Tog examen 2019. Jobbar som projektledare och affärsutvecklare med inriktning att hjälpa startups inom spelbranschen. Tidigare jobbat som konsult inom spelmotorsutveckling. Medianinkomsten i kommunen är 23 000.

Lön: 46 200 kr/mån

Civilingenjör, numera anställd i eget aktiebolag och frilansare med ca 15 år i branschen.
Målsättning är maximalt 36 timmars arbetsvecka, 8 veckors semester och tjänstepension motsvarande en traditionell heltidsanställning. Förhoppningsvis finns det lite kvar att dela ut vid slutet av året också.
I annat fall har jag köpt mig mer fritid vilket är prio just nu.

3 gillningar

40+ år, 20 i branschen. Kandidatexamen ingenjör.
Affärschef på svenskt konsultbolag. Månadslön 83tkr

24år
34.000kr som redovisningskonsult.
Har 3år UNI i bagaget. Utbildad fastighetsmäklare (2år) med tilläggsår för ekonomiexamen. Hoppade dock av pga jobb sista terminen.

Väldigt intressant att läsa här. Kände att jag måste registrera mig och bidra och inte bara snylta på er andra.

40+, gymnasieutbildning
Jobbar med marknadsföring på strategisk nivå sedan drygt 10 år. I dagsläget inom tech men har varit i många olika branscher. Har strax under 70k/mån samt bonus upp till ~90k en gång per år. Finns även optionsprogram och väldigt bra pensionsavtal.

2 gillningar

Intressant ålder! Att lönen kan variera från månad till månad kan ju hända…men att även åldern kan göra det så mycket var något nytt… :smile:

1 gillning

Försöker hålla mig lite anonym. :slight_smile:

5 gillningar

27 år, Systemutvecklare med 3-4års erfarenhet
Civilingenjör inom datateknik
60.000 i månaden + 10% årlig bonus

1 gillning

Får man fråga var någonstans (geografiskt) och vilken bransch du jobbar inom? 60 000 kr är extremt högt för 3-4 års erfarenhet. Grattis! :smiley:

2 gillningar