Yrke: Konstruktör inom maskinteknik R&D.
Utbildning: Högskoleingenjör, maskin.
Erfarenhet: ca 16år
Ålder: 40år
Lön: 48kkr/mån, ingen övertidsersättning. 6 veckor semester.
30 år, jobbar som controller på ett medelstort industriföretag. Har jobbat här i 1 år och har tidigare 5 års arbetserfarenhet från kommunen och 5 års universitetsstudier. 37000 kr/mån.
33 år däcksman på båt trycker på röd och grön knapp. Årslön 720.000 kr. Inga studier eller långa karriärsvägar.
Jag måste nog vara sveriges mest överbetalda person med tanke på hur lite jag gör på jobbet.
Mvh
Fredrik
Det låter intressant, jobbar du borta flera månader i stöten?
Blir det inte tråkigt med röda och gröna knappen?
Hur länge har du varit däcksman? Vad innebär det att trycka på knappen, vad sköter du?
Jag är sällan borta från hemmet mer än 2 dygn i stöten. Den gröna knappen går till en grön lampa som bilarna ska följa när de kör ombord 
Jobbat på nuvarande jobb sen 2014 och på sjön sen 2009 typ. Men tid på jobbat påverkar inte lönen här. Inte häller hur duktig du är eller intresserad. Man åker mest bara med, små möjligheter att påverka något. Brukar kalla det frivilligt fängelse. Man vill inte vara kvar men lönen är lite för bra för att sluta 
Det är inte jätte kul men kan läsa om mycket på mobilen. Tacka gud för smartfonen 
Det är ett helt okej jobb med 6 % tjänstepension.
Mvh
Fredrik
Söker ni personal? Jag har lite svårt att skilja på rött och grönt men lär mig fort!
Har du matros papper eller motorman har du jobb imorgon
plugga annars 3 veckor på navigationsgruppen så får du köra båt som sitter fast i snöre. Högre lön och lättare att få ut än motorman om man saknar tid från dom större haven 
28 år gammal, man, civilingenjör i maskinteknik, dryga 4 år relevant arbetslivserfarenhet
43000kr i månadslön (gick in på 33500kr) + eventuell övertidsersättning (månadslön omräknad till timtaxa ggr 1,5 eller 1,5 ggr ledig tid) + resultatbonus baserat på företagets vinst (varierat mellan 20-50 000kr/år sedan jag började), 5 veckors semester, 2500kr friskvårdsbidrag/år, lite slumpmässiga rabatter osv, gratis kaffe (men ingen fruktskål…). Arbetade på distans 9/10 dagar då majoriteten av tiden gick åt till att sitta i möten med USA.
Just nu är jag stationerad i USA i ett drygt halvår med lite extra förmåner då det ska till en produktionslina i NAFTA. Så fram till April står företaget för boende + bil i USA, månadslönen blev uppräknad så jag får ut ca 43 000kr i månaden och samtidigt inbetalda sociala avgifter + tjänstepension i Sverige. Men jag får inte övertidsersättning, resultatbonus, friskvårdsbidrag eller gratis kaffe här. Annars är semester och liknande samma som i Sverige. Arbetar på distans 3/5 dagar.
Varför är det så intressant att jämföra sig med andra kring lönen?
Det borde vara en tråd hur mkt har du i skuld istället.
Det är bara för dig att starta en sådan tråd. 
Vilket är bäst då?? Mycke skuld eller lite skuld…
Får du inget traktamente?
Vad för förmåner? ![]()
Så mycket som möjligt är alltid bäst. Sålänge det är till en bra ränta och man har pengarna investeras någonstans som förväntas ge högre avkastning. Då får man gratis pengar ![]()
Själv är jag inte ett dugg intresserad av investeringar som ger avkasting…
Jag kontakar dig när jag vill sälja lite värdepapper då som motpart kan jag utlova väldigt låg avkastning. 
För en del är rejält underbetalda. Om alla sitter och håller på vad de tjänar vem gagnar det i det större perspektivet om du inte är arbetsgivaren eller promillen som tjänar bäst?
Företagsläkare 59 år och 107500 kr/mån
Koncernansvarig Fastighets-IT på ett stort bolag
56500 kr/mån + möjlighet till 2x månadslön i bonus.
38 år
Bakgrund, tio år som nät- och säkerhetskonsult mot enterprisebolag (biltillverkare, banker, myndigheter).
Nuvarande jobb mycket mer strategiskt än mina tidigare konsultroller, så jag känner att detta lönemässigt också bara är första trappsteget på min nya inriktning.
Ålder: 28
Yrke: Fysioterapeut
Erfarenhet: 2 år
Lön: 34 300
Jag får inte något traktamente då det är en längre tid än en tjänsteresa, lönen blev istället uppräknad men annars får vi traktamente.
De extra förmånerna är främst att företaget står för bil+boende till 100% under tiden jag är borta och 3600USD till privata resor. Sen får jag även inträde till diverse museum/turistfällor, mobil och ganska bra rabatter hos vissa företag.
Det finns ingen gräns för hur lång en tjänsteresa kan vara. Skatteverket har dessutom regler för detta, efter 3 månader sänks traktamentet till 70% och efter 2 år sänks traktamentet till 50%.
När jag bodde i USA i 2 år för jobbets räkning så betalade dom för boende + bil och fullt traktamente. Det kan du kräva enligt lag.
Det låter som att din arbetsgivare blåser dig så det står härliga till!
Men om du mot förmodan går med på dessa villkor från arbetsgivaren, se iallafall till att kontakta Skatteverket om avdrag på skatten för missat traktamente! Så får du tillbaks skatt på 30% av traktamentet du skulle fått tillbaka på skatten vid deklaration! Ca 10k/månad!