32 år gammal med 5 år arbetslivserfarenhet. Jobbar med GIS och samhällsplanering på kommunen. 41.000kr i månadslön.
En av de största fördelen med jobbet är att arbetsuppgifterna är väldigt varierande och utvecklingsorienterade. Fin känsla också att ha ett jobb där man jobbar med frågor som rör hela samhället. Att man aktivt bidrar att utveckla och förbättra miljön vi alla rör oss i dagligen.
Jag har fått ett nytt uppdrag inom samma bolag vilket kommer innebär ett större ansvar.
Civ ing. → tekniskt projektledare
Jobbar inom processindustrin och får 50.000 (ex. bonus) och arbetsplatsen är fackligt anslutet.
I övrigt så vet jag att vissa konsultanställda på bolaget blir ca 10% dyrare pga inflation och jag misstänker att det mitt bolag fakturerar utåt ökar i samma takt.
Vad bör jag får för ny lön under 2023?
Är det rimligt att be om +10% pga inflation och +10% för rollbytet?
Kan du få vidare inom företaget? Eller byta firma? Jag beställer ofta prototyper från mindre tillverkningsfirmor i Sverige, då är det ofta nån gubbe med som har “kört femaxlig fräs i 20 år” men nu sitter de med skjorta o är mellanhand mellan kunder o CNC-operatörer.
Du sitter nog på väldigt god kunskap när det kommer till att läxa upp folk som faktiskt ritar mycket av det du tillverkar kan jag tänka mig, är det jag försöker säga. Kan du använda denna kompetens på något annat sätt än att stå vid en fräs? Där har du kanske några bra lönesteg om du är nyfiken
34år
38000 i grundlön 10k-14k i ob varje månad
Supervisor på Logistikföretag
Gymnasieutbildning
8år som Yrkesmilitär som lett till många olika ledarskaputbildningar.
Man, 38år
Junior Teknikinformatör på konsultföretag.
34000kr i ingångslön
Gymnasieutbildning
Utvecklingssidan är stor. Tänker ge detta något år för att få kunskap och erfarenhet då branschen är helt nu. Tänke att framtiden ser ljus ut lönemässigt.
41 år
Högskoleingenjör datateknik programvaruutv.
Sedan 2008 jobbat som teamledare, scrum master, agil coach fram till och med 2021.
Efter det utvecklingschef för 12 programmerare och testare på ett SaaS-bolag. Sitter under CTO:n. Med fokus på mina anställda och deras mående och utveckling.
39 h arbetsvecka
30 dagar semester
4000 kr friskvårdsbidrag
Tjänstepension enligt ITP1
Löneväxling utan att tjänstepensionen sänks
Inga karensdagar
Jobbar hemifrån 3-4 dagar i veckan
Kontor mitt i Sthlm City
65 000 kr/mån men kommer åka upp 2-3000 kr i lönerev i vår.
Har extremt fria jobbdagar.
38 år
Master i datavetenskap
Mjukvaruarkitekt
13 års erfarenhet
Lön på 70 000 kr (år 2023)
Bonus på cirka 10%
30 dagars semester plus betalda vinter klämmdagar
Privat sjukvårdsförsäkring, 5 000 kr för friskvård med mera…
Ungefär samma som mig som St-läkare då. Jag har 44000 i grundlön, men obefintlig lönetrappa under mina 5 år som st. Ca 10000 till har jag om jag räknar med jourer (förutsatt att jag har ut det i pengar istället för tid)
30år
Civilingenjör: väg- och vattenbyggnad. Kom som 17åring till Sverige. 2 år i flykt, 2år av helvete. Men det har betalat av sig. Har idag en mentalitet som övervinner alla jag har träffat. Tålmodig och ser inget omöjligt eller något som kan knäcka mig.
Lön: 45 500kr
Leder en projektgrupp. Tekniskkunnig trots mina få år i branschen.
28, utbildning på 4 år magister i IT
40500 innan skatt, bor i ”mellanstor” stad men jobbar remote mot Stockholm och pendlar dit nån gång i månaden
Känner att det är helt ok.
Blev 60400:- brutto varje månad förra året. Med det är nattjobb. 4 ibland 5 nätter i veckan. Kör grävmaskin på järnväg. 38216:- i grundlön. Sen räknas väl förmånsbilen in med. Kört natt sen 2006 i princip. Önskar man varit smart från start och levt på grundlönen och sparat all OB.
Lätt att vara efterklok.
Gick från 34.5 till 42 när jag gick från utvecklare till projektledare. Går nu tillbaka till att vara utvecklare och får 42. Sa 42 under löneförhandlingen och fick det rakt av, så fanns nog utrymme för att få lite högre.
Har civingexamen och jobbat 4 år sedan examen. Går från en arbetsgivare till en annan.
Bor i liten kommun där medelinkomsten är 24-ish.
33 år
Utbildning: Kandidat högskoleingenjör
Jobb: Account Manager
Lön: 50.000/mnd, upp till 10% bonus garanterad ca 2%
6 veckor ledighet + ca 1 vecka arbetstidsförkortning
Jag är helt otroligt nöjd med min lön och förmåner. Har en bra chef också!
Hej, jag är blivande sjuksköterska och är väldigt intresserad av alla typer av forum!
Har tänkt att sluta i bemanning, efter att först jobba lite och få erfarenhet så man är mer attraktiv. Alternativt öppna någon slags mottagning/företag.
Hur är situationen för dig idag som sjuksköterska?