Vad har du i lön?

Driver eget aktiebolag med flera anställda, vi säljer tjänster till offentlig verksamhet genom LOU.
Har ingen högre utbildning men fem års erfarenhet av branschen.
Är 32 år.

Tar ut en lön på 45.000kr/månad + 35% av lönen till tjänstepensionen, har även bil, telefon, dator osv som förmån.

1 gillning

25 år, student som gjort slut på sitt csn. Timanställd 215 kr / h som underläkare innan examen på ett privat företag, jobbar oftast mellan 20-40%. Efter examen till sommaren ca 34200kr/mån i grundlön som regionsanställd underläkare i väntan på AT

1 gillning

Jobb: Vindkraftstekniker
Ålder: 24
Erfarenhet: 3 år
Nettolön: 33 279
Tillägg: ca 9000 - 17 000 kr. Jour, övertid och dagtraktamente.
Bonus: cirka en halv månadslön senaste två åren.

Jobbar en del extra men älskar verkligen mitt jobb. Väldigt fritt och man får röra sig en hel del.

5 gillningar

Låter roligt. Bra lön också för din ålder!

2 gillningar

Förskollärare
32 900kr, tio år sedan examen men haft en del kortare strösjukskrivningar och nu över tre års heltidssjukskrivning.
Anställd i mindre kommun i Skåne.

Får ut ca 16 000kr/mån från FK, men haft olika tidsbegränsade ersättningar från försäkringar också samt viss lön för mellanskillnaden av grundlönen och taket på ersättningen från FK.

Jobb: IT-konsult, projektledning och utveckling
Ålder: 24 år
Erfarenhet: 2,5 år
Utbildning:3 år på högskola men ingen examen
Lön: 35 500 kr/mån

Arbetar på kommunalägt bolag. Väldigt nöjd med min lön för min ålder, och att jag tycker om mitt arbete!

1 gillning

Mjukvaruutvecklare, 32 år, med drygt 3 år i detta yrke. Jobbat med annat och pluggat innan. 42000 kr, med revision och ny lön på ingång.

Intressant sätt följa denna tråd och rannsaka ens egen reaktion. Skiftar mellan lätt avundsjuka när man ser mycket höga belopp, och irritation när samhällsbärande yrken med lägre utbildning ger allt för lite.

18 gillningar

Yrke: Projektingenjör (hybrid av elnätsprojektör, projektbeställare och projektledare)
Erfarenhet: 10 år (varav 5år inom fastighetsprojektering och projektledning)
Ålder: 35 år
Lön: 45 000 kr (6v semester, 3% av årslönen i bonus, förtroende tid)
Utbildning: 2årig YH Elteknik

Trivs bra med både mitt arbete (varierande och utmanande arbetsuppgifter), kollegor (vettiga, utbildade lätta att göra med) och lön (tror jag ligger över medel i gruppen). Började på 22 000 kr i månaden efter min utbildning för 10 år sedan och har bytt jobb 3 gånger sedan dess.

2 gillningar

Yrke: Förskollärare (anställd på fritids, kommunalt anställd).
Erfarenhet: 5år
Ålder: 31
Lön 30200, (började på 25, inte bytt arbetsgivare)
Bonus: Ingen
Utbildning: Förskollärarexamen 3.5år

Trivs otroligt bra på mitt jobb, men har sista tiden ett driv framåt. Och kommer inom inte en allt för lång tid börja läsa vidare. Drivkraften är att göra så stor skillnad som möjligt för alla elever, vilket jag inte ser mig ha möjlighet till i dagsläget.
Anställd i “större” kommun i Mellansverige.
Arbetat på samma skola från examen till förra året då kommunen valde att lägga ner flera av de små skolorna, bland annat den jag jobbade på. Har sedan dess fortsatt att arbeta hos kommunen men på annan skola.

Är i dagsläget otroligt nöjd med min tillvaro, sparande, jobb, privatliv etc. Så saknar inget.

4 gillningar

Yrke: Avdelningschef på mjukvarujätte
Erfarenhet: blandade jobb inom strategi och ledarskap
Ålder: 40
Lön 80.000
Bonus: ca 20%
Utbildning: Civilingenjör

1 gillning

Yrke: Projektledare inom industrin
Erfarenhet: 10 år
Ålder: 35
Lön: 49 000 kr med betald övertid och restidsersättning.
Bonus: Ja, ca en månadslön
Utbildning: Civilingenjör

Jag har bytt jobb 3 gånger.

Yrke: IT-mgmt-konsult (just nu Engineering Manager på fintech bank)
Var: Stockholm
Ålder: 34
Lön 64 000
Bonus: 15 000 i månaden (99% utfall sedan jag signade 2014)
Utbildning: Civilingenjör Datateknik

Mitt konsultbolag vill erbjuda marknadsmässigt höga löner och betalar därefter. Jobbade dock mina första 3 år för ett annat IT-konsultbolag på en mindre ort och fick då börja på 24 000 så har sett den andra sidan (i min branch).

Köper mig framför allt tid för pengarna. Jag och min fru var föräldralediga 1 år vardera med vår son mycket tack vare min lön och nu är jag föräldraledig fredagar. Om jag inte blir headhuntad till en position jag inte kan tacka nej till kommer jag troligtvis en dag ta steget över och bli egen konsult för ännu mer möjlighet att styra min tid, mer pengar behöver vi inte även om det lockar lite att “spränga” 1 MSEK i årsinkomst.

3 gillningar

Ålder: ca 40 år
Yrke: Management-verksamhetsutveckling
Utbildning: Högskola, två examina om vardera 3år
Var: Sverige
Erfarenhet: ca 15 år
Bruttolön: ca 100tkr
Bonus: Ingen per månad men aktietilldelning fördelat över kommande 3 år
Senaste 5 åren löneväxlat till pension om ca 12tkr/mån.

3 gillningar

Yrke: IT (nätverk)
Ålder: 40
Utbildning: Examen i någon random 2-årig teknikutbildning på Högskolan.
Var: Utomlands
Brutto: 35500kr
Bonus? Man får träna på arbetstid 1h i veckan, helt ok bonus att spendera i hemmagymmet.

Jag älskar mitt jobb, det är en av 3 hobbys jag har, men siktar hela tiden på att spendera så lite tid som möjligt på det.
Börjar runt 7, jobbar in lunch och slutar mellan 14 och 15 varje dag.
Jobbar hemifrån så lägger ingen tid på att behöva ta mig till o från arbete.
Direkt när dagen är slut så har jag tid för familj och annat. Det är otroligt skönt att vara ledig från innan 15 varje dag och ändå ha full månadslön.
All eventuell flex och övertid sparas och tas ut i ledigt, tar det aldrig i pengar.

Är helt nöjd med min lön. Frugan är hemma med barnen och vi har ändå alltid över att spara några tusen i hinkarna. Men det jag är absolut mest nöjd med är mina arbetstider. Har flera vänner som kommer hem efter 18 varje dag. Förstår inte hur dom hinner med livet. Tid är verkligen det mest värdefulla anser jag. Den kommer aldrig tillbaka.

13 gillningar

37000 grundlön + övertidsersättning + resultatbaserad bonus

Civilingenjör maskinteknik och jobbar inom just det, 3 års arbetslivserfarenhet.

Fick nyligen erbjudande om 44k men det kommer jag upp i med 10h övertid (snittar 20h varje månad) och jag älskar mitt jobb. Räknar dock med att kunna gå ner i arbetstid om några år. Börja med 40h/vecka kanske :smile:

Ålder: 28
Yrke: Brandman
Lön: Grundlön 27 158kr, dyktillägg 600kr, ob 3545kr: Totalt: 31 303kr

Jobbar dag, natt, dygn vilket möjliggör att jobba en hel del extra om man vill komma upp i lön. Någon som har tips på extraknäck 1-2 dagar i veckan? :slight_smile:

2 gillningar

50000 kr / månad (plus bonus). Får även jourtillägg.

Jobbar med Automation/IT och har 13 års erfarenhet. Är 36 år.

Nytt jobb nu efter sommaren. Gick till ett annat konsultbolag med provisionsbaserad lön istället på ca 46 000kr/mån så det blev ett rejält lyft! :ok_hand: Dags att öka sparandet…

Kan ta mer i lön men sätter in extra på tjänstepensionen istället så inte allt blir skattat.

7 gillningar

36år, senior utvecklare för stort företag i Stockholm.

Runt 75000kr baslön + bonusar/aktier.

2 gillningar

Superbra ju!
Vilket konsultbolag är det?

1 gillning