Vad ska man välja när Sigmastocks sålts

Har sparat några år i Sigmastocks, som nu Avanza köpt.

Är oerfaren/okunnig och vill att det ska vara enkelt och inte kräva någon tid.

Vad ska man välja istället?
Har även en isk på Nordnet. Ska man bara köra där? Eller välja Lysa eller Opti?

1 gillning

Avanza Auto Avanza

Nordnet One Nordnet One - Ett komplett sparande. Till lågt pris. | Nordnet

Lysa https://www.lysa.se/

2 gillningar

Undrar också vad jag ska välja. Sigmastocks har gått något bättre än Lysa för mig över tid.

Jag skulle vilja ha något annat komplement till Lysa, där Sigmastocks har kompletterat bra.

Finns det någon annan aktierobot som sköter sig själv och levererar?

Enligt ett mail från Sigmastocks så kommer Avanza erbjuda produkten som “digital diskretionär förvaltning”. När jag frågar Avanza om detta så har de ingen aning om det.

Vill inte spara i någon viss sektor eller så. Det ska fungera helt av sig själv genom åren, jag vill bara sitta och glädjas över vinsten :sweat_smile:

1 gillning

När jag fråga avanza så skrev den att den bara kommer erbjuda utdelningsaktier till private banking till den son har 3 miljoner eller höger.

Himla kass. Varför kunde inte Avanza köra vidare med Sigmastocks så som det var? Det var väl för bra kanske, så det hotar deras andra produkter.

Ja vetkligem men det kanske gör det i framtiden eller aå kommer väl det någon ny likdan som sigmastocks.

1 gillning

Är Kiwitrader eller Levler något liknande Sigmastocks? Blir inte riktigt klok här.

Vet faktiskt inte men tror inte det.

Kiwitrader fungerar således att du kan “prenumerera” på en annans portfölj. T:ex @Andre_Granstrom och @AllSeasonsPortfolio har ett par allvädersportföljer där som det går att följa. Det finns också rena aktieportföljer av olika slag men heller inte de är skapade av Kiwitrader själv utan av andra privata användare.

Det är med andra ord ingen garanti för att en användare vars portfölj du kopierar inte plötsligt går “Rogue Trader”, dock har Kiwitrader nyss infört att man manuellt måste acceptera nya förändringar i en portfölj man prenumerera på för att portföljen kommer replikeras på ens eget konto. Så det i sig kan väl sägas att vara en säkerhetsåtgärd tänker jag.
Du kan se olika portföljer här:

Jag har för mig att @bspastikern använder kopifunktionen i Kiwitrader också.

Sen har Levler olika aktiepaket. Kanske kan vara något sådant du söker?

Båda två låter ju inspirerande och intressanta. Måste se om man hittar någon historik på de olika alternativen för att jämföra hur de gått.

1 gillning

Jag överväger att flytta över till lysa eller otpi istället. Är det isk på dom? Sigmastocks säger att dom kommer sälja hela innehavet 10e augusti och flytta pengarna till angivet konto. Då kanske det går att få över pengarna direkt till ex lysa?

Opti tycker jag är riktig bra. Min fonder har gått upp 96%.

Jag överväger att bara kopia den aktier jag har nu på sigmastocks och köpa den på avanza och hoppas på.det bästa.