Vad ska ni göra med skatteåterbäringen?

får cirka 6000 så är i felmarginalen.
Frun fick en ny vinterkappa inför nästa säsong (Boozt rea) så vi kan säga att det var det skatteåterbäringen gick åt :slight_smile:

1 gillning

Får hela 50 kr i återbäring. Hade förstås s t o r a planer för dessa, men tyvärr behåller SV dem på mitt skattekonto :sweat_smile:

12 gillningar

Dålig impulskontroll för att man köper nånting för skatteåterbäringen? Varför då…? Har man ett vanligt lönejobb känns det som rejäl överkurs att tjafsa med arbetsgivaren om skattinbetalningen för att man inte ska få några tusenlappar tillbaka på skatten. Om man sen, när man får en utbetalning som är utöver den vanliga lönen, passar på att köpa något som man behöver eller vill ha, är man dålig på att sköta sin ekonomi då?

12 gillningar

Har betalat in 90000.

Jag är sugen på asiatiskt. Kanske dumplings.
Tror min återbäring borde räcka till ett restaurangbesök:)

2 gillningar

Ca 8000 :- tillbaka

5000+ 2000 :- till buffertspar som är under uppbyggnad. Därav inga problem med att låna ut pengar till staten.

1000:- lades på toppen av en skidresepott, blir några extra ölkannor på Afterskin :beer: :beers: :ski:

2 gillningar

Får väl en 12 000 kr tillbaka. Tänkte kanskr amortera av lite extra på vårt rörliga lån nu när det ser ut som att räntorna går upp. Annars är det in på sparkontot bara.

Får tillbaka ganska exakt 30k.

10k Lysa.
10k Sparkonto.
10k Billån.

Kommer hanteras som allt annat, går in på lönekontot. Allt över 20k på lönekontot går över till sparande.

Kanske jag kostar på mig energin att logga in en extra gång för att fixa detta istället för att vänta till slutet av månaden :innocent:

5 gillningar

Jag känner några som betalar in någon extra % för att få ett “sparkonto” som dem sedan kan använda på semestern. Deras motivering är att det är svårt att spara och det här gör att det blir ett sparande, oavsett om räntan försvinner är det bättre än inget sparande.

Jag och sambon får ~1500 per person. Det blir vad vi ska använda som nöje under semestern.

1 gillning

Och detta skall ej underskattas som verktyg👍

1 gillning

Högst osäkert vad det blir eftersom Avanza lyckats med konststycket att felrapportera till SKV två gånger. Förhoppningsvis sista ändringen på gång och ser fram emot vad det blir med spänning :joy:

1 gillning

Exakt så jag menade… med skillnaden att jag egentligen inte räknar det som sparande utan snarare som “undanläggande” av semesterpengar. Sparande för mig är kontinuerligt och långsiktigt. :slight_smile:

2 gillningar

Blev 1700 kr i kvarskatt innan avdragen. Efter avdragen för resorna så blir det ca 18000 kr tillbaka men dom åker in på tankortet.

Hur räknar man ut att ens deklaration är rätt ? Jag brukar bara fylla i avdrag för resor men resten har ju SV redan fyllt i och hur vet man att det är rätt då, kan nån hjälpa mig.

Får tillbaka 15k som jag ska investera. I mig själv. Tänkte satsa på lite kulturevenemang och restauranger.

2 gillningar

Inget särskilt, åker in på buffertkontot.

De kom väl till pass då tvättmaskinen brann upp förra veckan. Fick tillbaka 5200 kr.

/H

Behöver, som vanligt, betala in kvarskatt. Om jag minns rätt så har jag nog inte fått tillbaka på skatten en enda gån sedan jag var student. Och det är ju 10+ år sedan. Att låta staten låna gratis under året är inte ett alternativ för mig. Bättre att låna gratis av staten istället - runt 70k tyckte skatteuträkningen att jag skulle betala in, tillika vad jag alltså lånat gratis.
:money_with_wings: