Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner på Lotto?

När varje barn nu har 625k, vad gör du med resten? :wink:

(jag är på språk-bråk-humör)

Det var 2,5 milj. kr till varje barn. Ingenting kvar till mig.

1 gillning

Köpa fler lotter. Why stop when you’re on a winning streak?

2 gillningar

Jag förstod det, men det var inte vad meningen sa. :slight_smile:

när jag hade skrivit första inlägget så tittade jag länge på meningen och funderade på om det var rätt. Tydligen var det inte det. :wink:

2 gillningar

Sluta jobba! Eller nja sluta jobba för pengar och i stället för att hjälpa de som behöver :heart:

2 gillningar

Jag hade flyttat ihop med min kärlek. Det hade känts fint på lika ekonomiska förutsättningar.

Vad stoppar dig?

Jag skulle aldrig lägga pengar på lotto. :smiley:

Men om jag fick 10 MSEK av mån anledning skulle jag nog lägga lite extra på vinterbostaden vid medelhavet. Eventuellt bygga ny permanent bostad för vinterhalvåret. Räknat efter motsvarande skatt blir det väl inte mycket kvar…

I övrigt, inget speciellt tror jag.

Min partner betydligt mer kapital än mig. Jag vill inte ge upp min trygga och stabila situation för att jag och mina barn ska bli beroende att någon annans generositet. Drömmen är att bo ihop som två ekonomiska jämlikar :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag hade betalat av alla lån för att få ned månadskostnaden. Därefter sagt upp mig och börjat jobba med något som jag tycker är superkul istället för att tänka på lönen.

2 gillningar

Vilken härligt larvig fråga att ägna sig åt :joy:

Hade jag svarar för tio år sedan hade det varit mycket konsumtion. Idag är nog det helt sjukt tråkiga svaret att jag hade investerat 9 av dom och sedan lekt upp en av dom (resa, gåvor, kärlek, båt kanske😅) Med en sådan summa kommer du eventuellt få pengar nog att kunna ge bort till ändamål eller personer som behöver det (om dom investeras). När min egen framtid är säkrad ekonomiskt skulle jag sedan ägna mitt liv åt något jag brinner för och ser som meningsfullt, hur liten effekt det än må ha. Som att upprätta en stor bondgård där jag bara tar hand om djur på bästa sätt och låter dom leva sitt liv i fred helt utan profit. Kanske har dagar där folk får komma och träffa djuren på djurens villkor och inte på sina egna villkor. Det vore meningsfyllt.

Och ha ett boende i Los Angeles också för att närhet till min sambos familj.

1 gillning

Jag hade använt en del för att starta ett bolag med hyresfastigheter
och sen hade jag även startat en välgörenhet för barn och ungdomar som inte har det så lätt och försökt ge det ett bättre liv.
Och mycket tid med våra egna barnen

Spela på lotto för allt.

1 gillning

10 miljoner extra låter som en utmärkt betablockerare efter exekverad FIRE.

Skämt åsido, jag skulle sannolikt investera precis som tidigare. Men jag skulle nog passa på att använda en mindre del av pengarna till investeringar i min hobbyverksamhet.

Då skulle jag få en massa problem som jag inte har idag. Ångest, t ex. Med 10 miljoner är möjligheterna till förändring stora. Hur mycket skulle jag ha samvete att behålla själv? Hur mycket skulle jag ge till barnen? Sluta jobba och istället volontära? Skänka hur mycket och till vilka? Beslutsvånda deluxe!

Jag tillhör definitivt de ”fattigaste” på forumet, om man mäter i pengar. Men känner mig rik på så många andra sätt. Vill inte förlora den känslan…

3 gillningar

Varför skulle den känslan förloras om du fick 10 miljoner, tror du? Och om du får ångest av att ha pengar men inte ångest av att ha pengar, grattis! :rofl: ditt liv kommer vara enkelt.

Investera 5 miljoner till mig och maken, 1 miljon till vardera av barnen sedan renovera föräldrarnas hus för 1 miljon och vårt hus för 2 miljoner. Poff, borta! Vårt hus blir det att byta tak, installera solceller, kök, badrum och golv, hos föräldrarna bygga ut och göra fint.

3 gillningar

Denna åldrades

3 gillningar