Theme Hospital
Finns numera en uppföljare/remake, Two Point Hospital.
Theme Hospital
Finns numera en uppföljare/remake, Two Point Hospital.
Spelar inte. Tiden läggs istället på viktigare saker.
Finns en andlig uppföljare på det, det är alldeles för kul och beroende framkallade.
Two Point Hospital on Steam
Som med det mesta är nog lagom bäst. Utan spelen hade jag nog inte haft en karriär inom it idag, varit bra på engelska, samarbete, intresse för ekonomi och vänner. Heck, bara de senaste årens hemmajobb var jag väl rustad förr, när man var liten satt vi ofta med Skype. ![]()
Har lite tid numera att avsätta till spel. Tycker det är en av de bättre underhållningsformerna. Man är interaktiv och förväntas lösa problem, samarbeta etc och inte sitta passivt(även om det också finns). Det finns en sådan extrem variation också, inte bara skjuta hur många fiender som helst men det är svårare att hitta pärlorna.
Jag tycker att tid spenderad på spel är betydligt bättre än alla otaliga timmar folk lägger på värdelösa sociala medier. Men det är kanske jag som börjar bli gammal. ![]()
Tips:
Du vaknar som en alkholiserad polis. Du har inget minne men utreda ett brott samtidigt som ditt medvetande försöker övertala dig om stävja dina beroende, undersöka diverse politiska inslag med mera. Hela spelet fungerar som en slags interaktiv bok skulle man kan kunna säga. Obs att detta har 18 års gräns av en anledning. (dock så hade nog barn tröttnat på läsandet ganska fort
)
Spelar Far Cry, Uncharted, Tomb Raider, GTA-V, Metro 2033 + uppföljare osv. Det ska vara kul att spela spel, inte kräva hjärnkraft.
Spelat otaliga timmar CS genom hela högstadiet och gymnasiet. Nu med småbarn, heltidsjobb och andra intressen blir det inte lika mycket. Får ett sug att spela någon gång då och då. Dammade av mitt gamla PS3 kl 22 igårkväll för att spela lite BF4. Skjuten från alla håll och kanter så stängde ner och gick och sov kl 22:30 
TV- och datorspel var en stor del av min identitet under hela min uppväxt. Det var min absolut största passion och fritidsintresse.
Jag tycker fortfarande om spel, men lägger inte alls lika mycket tid på det som jag gjorde som ung. Har oftast inte ro för detta, och andra intressen som företagande, renovering på huset och liknande har tagit en större del av fritidskakan.
I perioder återkommer jag dock till enstaka spel, då blir det oftast något single player-spel som inte pågår i all evighet. Senast var det Metroid Dread. Tycker också om att återgå till de spel jag spelade som tonåring, t.ex Settlers 2, Dungeon Keeper, Heroes of Might and Magic 3. Det är lite som comfort food för mig.
Jag gick ut hårt i min barn- och ungdom med att efter idogt tränande (ingen screentime på den tiden) bli kommunmästare i Donkey Kong på min Nintendo Game & Watch. Det följdes av mycket Cup Final, Decathlon och Sheep in Space på en Commodore 64 vi hade köpt ’billigt’ från Tyskland (dock visade det sig att ljudkortet var trasigt och det lyckades vi aldrig fixa, så jag fick aldrig höra publikens jubel när mina något fyrkantiga spelare gjorde mål).
Det skulle bli värre. Efter avtagande spelande under gymnasietiden skulle lågan släckas helt lite senare, närmare bestämt när jag satt i mörkret på natten och spelade Doom på PCn jag hade när jag gick på universitetet. Jag blev livrädd. Min karriär som gamer dog därmed 1995, när jag till ljudet av flåsande monster och med alldeles för hög puls stängde ner för sista gången.
Inom gaming känner jag mig lite som lovande fotbollsspelare som aldrig riktigt nådde ända fram. Kanske spelandets motsvarighet till fotbollens Kleberson eller John Guidetti.
Rolig tråd. Också spelat mycket, hade till och med en ebay-store typ 2001 där jag sålde diablogrejer å va med i rule development gruppen på pvp platformen euro-pvp haha. Helgturneringarna 02-05 var en hit.
Mycket heroes of Might and Magic, har en karta som ligger där online och lever sitt eget liv, mutare drakes vacation.
Numera spelar jag med min fru, först civ 5 med lekmod men vi har glidit in till olika rpg på ps4. Lite mer relax och mindre hjärngympa.
För tillfället assassins creed, innan dess moddat fallout 4 via datorn. Witcher 3 köpte jag åt henne förra året jag va borta det blev mer hennes eget som jag sen hoppa in på så d va kul. Sen är dragon age inquisition en riktig favorit, svårt att sätta fingret på varför. Kanske gör sig bra som just ps4+soffa med autoaim mm.
Hon gillar mest att upptäcka och lösa gåtor samt följa med i berättelsen.
Försökt få till skyrim men det är en mardröm att spela med konsol iaf när man skjuter. Håll in knapp för ladda skott, sikta på moving target med spak1 samtidigt som du rör dig med spak2, tajma skottet som rör sig långsamt med typ 5s delay från när du skjuter. Urk. Men där finnd många bra moddar och många roliga mysterier ![]()
Jo, helt dött är det ju inte, har också spelat en hel del indiespel som håller riktigt hög kvalitet, egna favoriten bland de är nog Blackwell (series) - Wikipedia
Tror du att de fått toppjobb genom att bara spela WoW, såklart nej.
De flesta har pluggat många år på universitet, en del har både jobbat och pluggat parallellt och minst en är faktiskt med i frimurarorden. Känner också tre med egen firma.
Att spela WoW är en givande hobby för många, hobbys berikar livet och det är ett värde i sig.
Jag tror de flesta med ett bra och givande jobb har energi och lite tid att spendera på hobbys de gillar, utöver att jobba. 
1552 hjälp! Vad skrev du då? Cykelhjälm? ![]()
Fick en Commodore 64 i julklapp 1986 och har spelat sedan dess. Amiga 500, PC486, NES, PS2, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One och flertalet PC-datorer. Numera bara på PC och ibland med barnen på Nintendo Switch.
Likt @Henry1 föredrar jag feta singelplayerspel som Oblivion, Skyrim, Fallout (3, New Vegas och 4), Deus Ex (Mankind Divided, Human Revolution), Far Cry (3, 4, 5, Primal), The Witcher (1, 2, 3), Resident Evil (4, 7 och 8), Dying Light (1 och 2), Max Payne (1-3), GTA 5, Horizon Zero Dawn, Assasins Creed Odyssey, Bioshock (alla), Control, Uncharted-spelen, Days Gone, Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption (1 och 2), Middle Earth (Shadow of War, Shadow of Mordor), Yakuza (0, Kiwami, Kiwami 2), nya Tomb Raider-spelen, Sleeping Dogs, Mad Max, Dishonored (1 och 2) m.fl. för att nämna några som jag uppskattat i vuxen ålder.
Senast jag gick 100% upp i ett spel var dock innan jag fick barn och började jobba heltid, när Oblivion släpptes. Oblivion är nog mitt bästa spelminne i vuxen ålder, följt av Fallout 3. Efter barn och jobb så har jag svårt att hitta både tid och ro att sitta och gejma som man kunde innan, vilket gör att det är svårare att verkligen gå in i spelen.
Tänk om man använde den tiden på RT för att spela spel
? Då hade man blivit kallad spelberoende ![]()
![]()
. O vad jobbigt. Det är bättre så här @Anonym ![]()
Men P ger 4 poäng, K 3,alla andra e ju 1or måste varit trippel på varje ruta?
I dagsläget spelar jag nästan ingenting. Enbart lite Heroes of Might and Magic III med HotA-modden.
Har dock tidigare spelat väldigt mycket. Framförallt Warcraft 3, World of Warcraft och Starcraft 2. Spelade även mycket DotA, Heroes of Newerth när det kom och sen DotA 2 när det släpptes.
Personligen tycker jag att WOG är roligare till Heroes 3 men grymt spel i vilket fall.
Annars spelar jag främst total war själv samt diverse barnspel till switch med barnen
Roligt med fler som gillar heroes!! wog är verkligen en hit. Inte spelat hota alls, slutade medan det fortfarande var under utveckling.
Iofs, slutar gör man väl aldrig med heroes, tar bara paus i sisådär 15 år ibland ![]()
Civilization serien sedan Civ I
På mobil, Clash of Clans och Falloutshelter.