Vad spelar ni för dator/konsolspel?

Ninja gaiden 1,2,3, Contra (NES-versionerna), bara att ladda ner på Switch. Man ska börja i god tid med svåra spel :slight_smile:

Annars kan rekommendera:
Stray
Mariospelen
Legospelen
A Boy and His Blob
Animal Crossing: New Horizons
Burnout Paradise Remastered
Crash Bandicoot 4
Kirby’s Return to Dreamland Deluxe

2 gillningar

Har provat, “det här verkar kul och poppis!”
“Neeeee …”

:nerd_face:

Crash Bandicoot ska jag kolla upp

Avinstallerade precis CS2. Väldigt roligt, så pass roligt att det var inte jag som spelade CS2 utan CS2 spelade mig. Ser fram emot att läsa böcker igen…

1 gillning

Mario Kart, Yoshis pappersvärld (minns inte namnet på spelet) och ett antal andra Mariospel har jag spelat med min sexåring. Det är roligt.

Själv spelar jag Rocket League och just nu även Baldur Gate 3. Lär ta två år innan det är färdigt.

1 gillning

Har inte spelat ett jäkla dugg sen battlefield 3. Där var man kung. Eller jag var med i matchen minst. Bland det roligaste man visste då. 30" dell ips skärm, livet lekte. Innan det typ Bad company 2. Före battlefield spelen så var det Delta Force som gällde. :rofl: Högstadiet konkurrerades ut av Land warrior, task force dagger och senare Black hawk down. Task force dagger var man klan nörd. Har prövat lite call of duty på surfplatta. Men man behöver mus och tangentbord om man ska komma nån vart i min ålder. Ungen som är 15 skrattar så han dör när vi spelar nåt nu. Bara för några år sen grät han när jag gjorde mål i fifa hela tiden. :smile: Det går galet fort. Jag har inte en chans idag. I nåt spel. Förvisso inte intresse heller.

2 gillningar

Ska man vara riktigt old school så skrev jag och en vän tillägg till Doom för sjukt länge när vi var små. Eller små. Jag var kanske 14-15. Han var nåt år äldre. Html och rita statusbars i paint shop pro med mera. Det var simpson och fan vet allt. Kommer inte ens ihåg vad som gjordes. Allt var så pixligt så man ändrade färger, designade om vapen osv. :rofl: Har för övrigt ett i dagens läge gammalt xbox one knappt använt. Loggade in och lirade cod för nåt år sen dog direkt och slutade. :smile: helt jävla omöjligt med kontroll.

Precis avslutat Alan Wake 2.
Snacka om twisted story. Grafiken det mest imponerande jag sett. Min 3080 ti OC fick jobba stenhårt.

Spelar Zelda Tears of the Kingdom fortfarande, har spelat det sen det släpptes i maj :heart: Men är snart färdig. Tänker att Super Mario Wonder får bli nästa tror jag! Eller Red Dead Redemption 2 :thinking: Har inte hunnit med Horizon-spelen heller :face_with_peeking_eye:

Spelade många spel från Apogee när det begav sig, senare även mycket Red Alert och Half-Life.
På senare år har det inte blivit så mycket, skaffade steam när det kom och köpte ett gäng spel, men det har tyvärr inte blivit så många timmar spelade på dem.

Jag har spelat mkt i min ungdom, men sedan man blev med 3 barn, husrenoveringar osv så blev det mindre och mindre. Det har varit väldigt blandat genom åren, men för att nämna några (inte nödvändigtvis i rätt tidsordning)
Age of Empires II
Commandos 1,2,3
Battlefiled
Mafia (1.2.3)
Dota 2
Rocket League
Portal 1 och 2
Escapists
Horizon Zero Dawn
God Of War
Elden Ring
VR: Beatsaber, Half-Life Alyx, m.m.

Sedan jag skaffade mig en Steam Deck så har det väckts upp något i mig, det blev kul på ett annat sätt att spela igen. Jag sitter mkt med datorn hemma på kontoret då jag jobbar mkt hemifrån, vilket tog död på spelandet kan man väl säga. Så senaste åren innan denna manick så blev det väldigt sällan något. Nu kan man spela varsomhelst, på soffan, sängen, båten, flyget osv. Bland det bästa med den är standbyfunktionen. en knapptryckning, så går den i standby och spelet pausas direkt och det den går ner i sleep. Så kan man ta upp det igen om 1min eller 2 dagar efter samtalet man behövde ta, eller barnet som behövde ens uppmärksamhet, eller whatever… Jag är sjuuukt nöjd med den.

2 gillningar

Fränt. Inte kollat steamdeck förut. Säkert hört det nån gång men inte brytt mig mer än så. Nu blev det VILLHÖVER. :rofl::+1:

Haha sorry! Eller kanske varsågod, beroende på hur du väljer att gå vidare :joy:
Nu släpper dom ju version 2 (Steam Deck Oled) som är ännu bättre, och dessutom till nästan samma pris som föregående version… Glömde ju nämna att de är najs att docka in med USB-C och köra den i tvn. med tangentbord/mus/gampad etc. Och med Desktop mode som man kan switcha till på några sekunder så är det ju ett fullgott desktop OS (Linux) som går att använda som en traditionell pc…

För de som gillar att spela GTA så har nu trailern släppts för GTA VI

3 gillningar

Körde nyligen Dave The Diver på Steam Decken, oväntat roligt och mysigt under hösten. Just nu är det Doom Eternal på datorn. Härligt röj och pulshöjande. Ungefär som ett 5D schack.

Många nostalgiflashbacks här! Finns många starka spelminnen.

Fallout 3 är förmodligen en av de starkaste. Nästintill religiös upplevelse att spela genom Inside, spelar genom det en gång per år, älskar atmosfären. Halva pandemin gick åt till att spela World war z online med grabbgänget. Halflife Alyx till VR var också en helt otrolig visuell upplevelse.

Om man gillar RTS: Company of heroes med expansion pack. Finns roliga moddar till det också, som blitzkrieg.

Har såhär halvvägs mellan 30 och 40 kommit underfund med att jag vill jobba med spel, så nu sitter jag och försöker skapa ett VR-spel.

1 gillning

Jag spelar brädspel på BGA. Om nu det räknas. Förr spelade jag Diablo 2.

1 gillning

Spelar fortfarande WoW, fast gratis numera. Håller på att försöka tjäna extra guld, så jag kan köpa nästa expansion också! :woman_mage:

Spelar Betapet också, men det är mer stillsamt. :giraffe:

1 gillning

Baldurs Gate 3 just nu, vad annars? Kan vara det bästa jag någonsin spelat :slight_smile: Inne på min andra Playthrough med en Durge (resist) Half-Elf Lockadin (Paladin & multiclass till Warlock).

Fantastisk story, värld och karaktärer. Plus att jag älskar turn-based (Divinity Original Sin 2 & Xcom 2)

2 gillningar

Jag dras alltid till management- och tycoonspel av någon anledning. Railway Empire 2 har det blivit en del av och nu de senaste veckorna har det blivit en del Cities Skylines 2, en skön stadsbyggare som kommer bli riktigt bra när de sållat bort de initiala buggarna och mods erbjuds officiellt. Passar perfekt att spela när man lyssnar på RikaTillsammans-avsnitt på Youtube :sweat_smile:

2 gillningar

Syns på krigsfältet ikväll! :sweden:

1 gillning