Vad spelar ni för dator/konsolspel?

Har spelat WoW i perioder, där jag typ fått ett ryck och sedan spelat mycket i en månad och sedan lagt av igen. Hade under 2022 en paus från spelandet, men insåg för en vecka sedan att jag hade saknat spelandet under en längre tid.

Kommer nu fortsätta med mitt Xbox One och köra klart senaste Halo, sedan Far Cry Primal, Assassins Creed, + några andra spel, samt köpa senaste NHL och AC om vikingar. Vore annars rätt gött att köpa ett Playstation och ett spiderman + Ratchet and Clank, för att återuppleva gamla minnen, men blir omotiverat dyrt…

Kör i princip bara Warthunder numera, (och alldeles för mycket imellanåt) men tidigare blev det lite allt möjligt:

Några exempel

Battlefield (de flesta)
Masseffekt
Planetside
Civilisation
Diverse racingspel (hade en rätt seriös rigg och körde framför projektorduk)
World of Tanks

Sen hade man ju C64, Amiga500, PS1, PS3, så hur mycket spel som helst där

Just nu har vi 4 gamingdatorer igång hemma, alla 3 barnen har varsin och jag har min.

VR är coolt (har headset hemma) men wow-faktorn försvinner rätt fort tyvärr, och sen går man tillbaka till tradionionellt spelande igen.

Men när man kör flygplan i en gammal dubbeldäckare och kan titta ner över kanten på planet, eller känner ett viss obehag i magen när man kraschar efter att blivet nerskjuten, den känslan är oslagbar.

Hmmm… Får nog plocka fram det där headsetet imorgon tror jag…

1 gillning

Spelar nästan bara Action Quake 2, spelet fyller 25 år nästa år (AQtion på steam).

Är med i utvecklingsteamet nu mera.

Någon gång om året nöter jag igenom några AAA spel på playstation också. Brukar handla om något story baserat actionspel, gillar inte för öppna värdar egentligen, för då plockar jag bara blommor tills jag tröttnat på spelet :sweat_smile:
favoriter är:
Souls/Bloodbourne/Elden Ring*
The last of us 1&2
Unchaeted serien

*öppen värld som jag aldrig tröttnade på, wow vilket spel

2 gillningar

Jag spelar Dota 2 och jag spelar CS:GO med brorsöner. :slight_smile:

Fler Dota 2 spelare här inne?

Alla som gillar RPG borde prova Divinity Original Sin II. Samarbeta helst med 1-3 vänner. Jag är också ett stort fan av alla nya Age of Empires II-kampanjer.

4 gillningar

Kanske min absoluta bäst upplevelse någonsin. 1an var ju också helt fantastisk.,vill minnas det var bättre RPG där fast bättre balanserat combat i 2an.

Kör just nu Pathfinder Kingmaker och det är faktiskt lite bättre, imo, fast ur ett mer klassiskt rollspels perspektiv

2 gillningar

Igår kom lanseringen av CS2. Efter beskedet att man får ta med sig sina skins ökade värdet på mitt inventory med 5k under natten. Dags att sälja bfkn nu och köpa en ny speldator för pengarna. :money_mouth_face: :money_mouth_face:

Har spelat en hel del “heroes of might and magic 3” med min fru. Är rätt skönt med turbaserade spel, man kan göra annat mellan omgångarna :slight_smile:
Passade även på att stötta en kickstarter-kampanj på ett brädspel baserat på heroes of might and magic, det kommer lagom till jul i år.

“Mass Effect legendary edition” kan jag verkligen rekommendera om man vill ha en välskriven och storydriven spelserie.

Hogwarts legacy just nu. Väntar på nya Zelda som kommer i maj :smile:

1 gillning

Tips på spel till blivande 7 åring efterlyses inför Black Friday (julklappar). Det gäller Nintendo Switch eller PC (SteamLink).

Hen har tidigare klarat Lego och Pokemon (Shield).

På PC gillas Minecraft, Roblox och ett spel som heter Trine (1-4). Även Spyro.

1 gillning

Baldur’s Gate 3

1 gillning

Jag spelar Super Mario Wonder. Riktigt kul spel.

2 gillningar

Äger ingen konsol utan endast en laptop.

Diablo 2 LoD
Age of Mythology
Heroes 3 Complete

Har sett detta på FNAC, är det bra för 7 åring?

Det passar till alla åldrar.

1 gillning

Nu spelar jag inte detta själv men har senaste tiden fastnat för att kolla när olika människor streamar när de spelar skräckspel. Väldigt underhållande! :smiley:

A Horror Game Where If You SCREAM You LOSE - Don’t Scream - YouTube

WoW Classic (WoTLK) och CS2 mestadels.

Aldrig i livet. Jag pallar inte sånt. När det står mänskliga statyer på stan (på en tom metall låda) går jag hellre ett varv runt kvarteret för att komma förbi. :scream:

1 gillning
  • Super Smash Bros
  • Mario Kart
  • Pokemon Snap

Steam:

• Overcooked 2
  • Ninja Turtles Shredders Revenge
  • Mer Lego spel (Lego City undercover är min favorit)
1 gillning