Vad spelar ni för dator/konsolspel?

Jaadu… Nu har jag ju inga barn i den åldern :smiley: Men jag tänker att Mario 3D World skulle säkert passa prima också!

Pokemon och Odyssey är ju lite mer komplexa än 3D world, men borde funka fint att växa in i :slight_smile:

Nu vet jag ju inte hur många spel du har planerat att köpa, men det är ju lite skönt med variation i genrer kan jag tycka. Pokemon / Odyssey och Mario 3D world är ju 3 olika genrer på spel.

3D world är ju ett “klassiskt” plattform spel där man går från bana till bana.
Pokemon och Odyssey är ju äventyrsspel.

Jag inte min Switch lättillgänglig just nu och kan lista alla spel, det är en drös, men jag och mina vänner (30+) spelar en hel del roguelite indie spel. Rogue Heroes: Ruins of Tasos exempelvis. Vet inte hur lämpligt det är för barn i den åldern dock.

1 gillning

Ja de ligger kanske lite i överkant. Han har spelat igenom 3 hela LEGO story spel (Marvel Super Heroes 1 och 2 och Star Wars) också, med lite hjälp här och där iofs :grinning: Han har sett på youtube en del och lärt sig. Han förstår en hel del av storyn i LEGO spelen, men inte allt.

Ska se på Mario 3D. Det blir kanske 3 spel. Har funderat på Mario Kart också. Han är bra på pod racing i LEGO Star Wars :grinning:

Jag har spelat igenom ett gäng av LEGO spelen också i vuxen ålder :stuck_out_tongue: Dom är fantastiska. Men om han klarar av att spela dom så borde iallafall inte Odyssey vara några konstigheter!
Odyssey och LEGO spelen är ganska lika i svårighetsgrad när det kommer till klurigheterna.
Jag har inte spelat dom moderna Pokemon spelen så kan inte uttala mig om det.

Mario Kart är ju en klassiker som funkar i alla åldrar!

2 gillningar

Det jag skulle rekommendera är vintage story(finns ej på steam av olika anledningar) skit roligt spel, speciellt om man spelar med kompisar)
Påminner om minecraft men mycket roligare!

Sen spelar jag en del 7 days to die och valheim

Om man är kreativ och tycker om detaljerat bygge skulle jag också rekommendera planet zoo.

1 gillning

Counter Strike och Age of Empires!

En hel del Simcity och Roller Coaster Tycoon har gått ner också.

Faller lätt för olika zombiespel också. :zombie:

1 gillning

Haha Worms :rofl: Det var väl ändå ett fint spel. Måste jag skaffa igen på Steam.

3 gillningar

Counter Strike går jag ut och spelar med kompisar ibland, svinroligt att sitta på internetbar (eller vad man ska kalla det)

1 gillning

Haha ja verkligen beroendeframkallande :grin:

1 gillning

Som att spendera tiden på nätforum som detta? :joy:

1 gillning

Någon som använder Meta Quest 2, råkade klicka hem ett som julklapp till barnen precis…
Det verkar kul i alla fall :sweat_smile:

1 gillning

Jag har en sen ett par år tillbaks, hade någon fantasi om att jag skulle använda det för fysisk träning när jag jobbade hemifrån :slight_smile:

Använde den ganska flitigt i ett par månader och svettades på lunchrasten.

Sen har den mest blivit liggandes om det inte kommer på tal och jag nämner att jag har en och någon kommer med “Åååh, jag vill testa!” Så blir det lite skoj och lek en stund. För 5000 så är det en dyr leksak man tröttnar på väldigt snabbt.

1 gillning

Tack för svar, hoppas att barnen kan ro sig ett tag i alla fall :see_no_evil:

Spelar inte särskilt mycket även om jag tycker det är kul men när det finns tid över kör jag gärna Fallout 4.

Min son och jag har spelat ihop i flera år, en grej att göra tillsammans helt enkelt. Han är 15 nu och oftast lirar vi Minecraft Dungeons när tid finns men vi har även kört igenom It takes two nyligen - en co-op-upplevelse som jag varmt rekommenderar.

Har du inte spelar Diablo 1 eller 2 vill jag verkligen slå ett slag för dem! Hade inte själv Hellfire som liten, men såg att GoG släppt en re-release av Diablo 1-serien så nu spelar jag som munk 25 år senare :sweat_smile:

På äldre dagar har det blivit färre timmar dator/konsolspel och istället mer sällskapsspel. Pandemic legacy är ett riktigt bra “co-operative campaign game”.
Men nu var frågan om dator/konsolspel. Jag lirar just nu God of war - Ragnarök. Väldigt trevlig spelupplevelse och man behöver inte lägga så mycket tid för att slutföra kampagnen. Kan rekommendera föregångaren också.

Spelar en del csgo:) säg till om någon vill vara med :slight_smile:

1 gillning

spelar mestadels csgo. rankat ner efter för mycket spelande med ryssar.

Haha yes, samma här. Jag spelar nu på esportalen, mycket bättre folk där och så :]

Är du medlem där?

nej, inga medlemskap. jag vill dessutom bara spela kortmatcher. det kanske går därigenom. Brorsan spelar genom något annat där det typ bara är svenskar, finnar och några norrmän. Jag kan inte använda micken, för jag lirar när frugan sover och börjar jag skrika väcker jag henne. Så det känns inte fair att köra där folk pröjsar.

Inget för tillfället spelade mycket upp till 20 års åldern sen la jag ner med spelandet i ungefär samma veva alla lina vänner sluta spela och har ej kommit igång, testat spela lite då och då men orkar mest spela 30 min sen tröttnar jag tyvärr…

MEN jag kanske har hittat något nu 10 år senare som kan suga in mig i spelandet igen och det är vr spel fick testa sånt headset hos en vän och jäklar vilken upplevelse trodde ej det var möjligt med den realismen i ett spel könns som att man var där :smiley:

Så mina köpfingrar kliar lite extra för nya ps5 med deras nya vr headset :slight_smile:

1 gillning