Vad spelar ni för dator/konsolspel?

Spelat en hel del spel genom åren. Som barn var det Donkey Kong och Mario Cart på supernintendo. Gick sedan vidare till PC. Först strategispel som Age of Empires och Warcraft. Hittade sedan kärleken till MOBA, spelade mycket DotA på den gamla goda tiden, sedan Heroes of Newerth och sist League of Legends. Spelar inte aktivt längre, men tittar till och från på streams. Spelar inga PC/konsollspel längre, men spelar dock en del brädspel. Skitkul!

Köpte Diablo 3 igår (igen) och började lira. Från 2012 men står sig hyfsat fortfarande. Blev sugen på något lättspelat efter att ha läst den här tråden.

Såg att ett Diablo 4 är under utveckling.

2 gillningar

Det här kom ut nu, spelade lite igår.
Är inget superfan av grafiken, men det är ändå humorn och storyn som är det viktigaste, och så långt är jag nöjd med vad som erbjuds på den fronten.

1 gillning

Catan online på colonist.io. Det är gratis.

När lite tid finnes så blir det Stellaris.

De rätta svaren. Kunde inte alla, så vi hoppades på lätta frågor för en 10~åring, såsom vem Spiro Agnew var och hur man blandar en Screwdriver…

Några tips:

Mutant Year Zero - Road to Eden. Ett svenskt postapokalyptiskt spel som påminner om xcom. Jäkligt snyggt!

It takes two. Också ett svenskt spel regisserat av Josef Fares. Mysigt parspel.

Chariot. Kul och utmanande spel för två.

Just klarat ut chariot. Vet någon av nått liknande till PS4 så tipsa gärna.

Är det du som är Dr disrespect?

Inte mig veterligen.

Är väl lite av en nörd, har fastnat för RPG genren mer än andra men här är en lista av de spel som ligger nära mitt hjärta:

• Skyrim
  • Read Dead Redemption 2
  • Cyberpunk 2077
  • Alla Fallout-spel
  • Elder Scrolls Online
  • WoW
  • Call of Duty MW2
  • Half Life 2
  • Alla Mass Effect spel
  • Alla Deus Ex spel

Och en hel drös till. Just nu har jag fastnat för Cyberpunk 2077 och ser fram emot God of War Ragnarök, som släpps om mindre än 2 veckor nu.

Victoria 3 just nu. Kul om man tycker om att micromanagea ett lands ekonomi och gillar historia. Utspelar sig mellan 1835 och 1935 och man styr ett land genom industrialiseringen.

1 gillning

Gammalt avdankat HoN och Dota 2 proffs här, om någon vill lira nått dota game nån gång äre bara och skriva på pm.

2 gillningar

Just nu. Prövar Cities Skylines & Bioshock 1. Längtar efter nästa Zelda

Spelar Cyberpunk 2077
Trevligt spel med öppen värld känsla

1 gillning

Red Alert, finns inget roligare än att vara skrivbordgeneral

2 gillningar

Blir mest Dota 2 och ibland lite Rust.
Hojta till om det är nån som vill med och lira.

Har ett Nintendo Switch så spelat igenom alla Zelda och nästan alla Mariospelen till Switch. Smäck att ha med sig när man reser!

Annars just nu på PC är det Factorio och PUBG som gäller! :slight_smile:

Factorio när man vill använda hjärncellerna lite extra! Mycket logistik.

Känner att ni missat ett par riktiga guldkorn för ekonomiskt intresserade:

Eco - I mångt och mycket en samhällssimulator där spelarna själva stiftar lagar och väljer valuta, om dom vill och lyckas. Handel mellan spelarna krävs för att samhället ska avancera och överleva, samtidigt som man får försöka låta bli att förstöra miljön. Gett mig en hel del insikter om hur och varför ekonomin är som den är i världen.

Gear City - Remake på klassiska Detroit, fast mycket mer avancerat. Man är en biltillverkare med startår 1900. Nästan mer en simulator än ett spel men tycker det är riktigt kul, och rätt svårt. Motiverat mig i mitt riktiga företag.

Factorio - Inga pengar, men produktivitet är allt! Bästa spelet. Man är den invaderande rymdvarelsen som ska sno en planets resurser o skicka hem.

Om någon är sugen och behöver nån att lira med, hojta till =) Eco och factorio ska helt klart köras med andra, Gear city är single player.

3 gillningar

Factorio (cracktorio…) har jag spelat mycket både själv och med sambon. Tycker det är jättekul i bägge fall!

2 gillningar

Detta kikar jag på att köpa till en fem åring. Nästan sex. Han är redan van med datorspel och bra på Minecraft, Roblox och annat.

Vilket spel skulle passa? Pokemon Shield och Mario Odyssey har önskats.