Vad tycker du att forumet och RikaTillsammans är värt? | Provprat om community-hjältar, reklam och Patreon

Jag ogillar abonnemang generellt. Jag blir stressad när jag betalar för en månadsavgift och känner att jag måste utnyttja det maximala inom den tjänsten för att det skall kännas “värt” i mina ögon. Jag har svårt för sponsrade avsnitt då det är endast en person som försöker sälja in sig själv och inget annat. Det är vinklat innehåll. Det är lite som att kolla på Fox News och förvänta sig en neutral åsikt.

Jag har inga problem med reklam om det sköts på ett snyggt sätt, vilket det gör nu för tillfället. Om man vill dra in mer pengar så kan man lägga till en donationsknapp på hemsidan som gör att folk kan dricksa på ett snyggare sätt.

Om jag skulle kunna tänka mig att betala för något så ska det vara en enskild, fast avgift på något som jag tycker är värt för mina pengar. Just denna hemsida är cirkulerat runt ekonomi så artiklar, utbildning eller dokument inom ekonomi är något som jag skulle tycka vore relevant att betala för. Exempel så kan detta vara mer om utbildning inom privatekonomi, eller företagsekonomi te.x.

Ett av RT’s stora problem är att vi antar att alla läsare har en väldigt stor grundutbildning inom ekonomi, vilket stämmer inte. Jag hittade hit för att se över en fondportfölj och kan inte alls om det mesta. Jag hade gärna vilja läsa mer om grundläggande begrepp.

Utöver detta så har vi en väldigt nischad inriktning inom forumet. Alla fokuserar på indexfonder och stänger ut andra investeringar. En person som frågar om aktier eller annat blir grillad med pitchforks. Det finns inte ens utrymme för att kunna ha en lekhink these days då folk tycker att den är onödig också.

Ett av första stegen för att kunna bredda sina inkomster är att bredda sin inriktning inom ekonomi. En artikel eller dokument gällande bitcoin och hur det fungerar betyder absolut inte att man stödjer detta till sina kunder utan det kan vara en grundutbildning endast för någon som är intresserad men vet inte vad man går in på te.x

Ekonomianalyser - Om du vill köpa aktier, vad är bra att kolla på? Vad betyder allt detta nedan?

3 gillningar