Jag tror att många som jag först börjar betala någon på patreon när man följt med ett tag och bestämmer sig för att detta är värt att sponsra. Vill man att det ska tilltala nytilkommna och få dem intresserade så att de vill hänga kvar för att lära sig mer bör det va gratis.
Sen tycker jag absolut att det kan va både reklam och sponsrade avsnitt. Det finns alltid dem som tycker du är en sellout. Vissa tycker alla andra borde göra allt gratis. Alla som tjänar pengar luras. Låt dem tycka det. Du vet bättre.
Det kommer alltid finnas nyfrälsta som tycker att RTs kärnbudskap är heligt och inga andra synvinklar får framföras. Utom i såfall som nut picking där man letar upp sämsta tänkbara alternativ och sågar dem. Det tror jag inte alls är bra. Dels kommer ingen vilja komma som gäst om man riskerar att bli totalsågad. Dels så är inte alla som har andra strategier onda idioter. Det är bra att ni kan föra sansade diskussioner med folk som sitter med annan väeldsbild och diskutera deras syn på saker. Att inte kunna det är ett tecken på att man är på väg åt det dogmatiska hållet.
Och det är bra om ni kan visa att det inte är rätt våg att gå heller. Man kan både förorda indexfonder för det mesta av pengarna för de flesta investerarna och va intresserad av hur andra förvaltare tänker och när deras strategi kan va användbar. Om det är er åsikt så stå för den.
Ni kommer aldrig göra alla nöjda. Så ni behöver göra en egen fundering över vilken samtalston och vilket sätt att hantera folk med annan åsikt ni vill stå för. Jag förstår att ni vill ha forumets feedback. Men i slutändan måste ni bestämma er för något, Och sen våga stå upp för det mot alla som kommer tycka att det är fel. För de kommer va en flock oavsett vad ni bestämer och låter ni dem tro att de kan tysta er kommer de bli värre.