Vad tycker ni om Cassava Sciences aktie?

Tja,

Vad tycker ni om denna aktie, guld eller skräp?

SAVA- Cassava Sciences

Den går för 2.69 dollar just nu men kan den gå upp mot 20 som den gjort tidigare?

De åkte dit för bedrägeri i September några månader sedan. Men kommer företaget att kunna klara sig oavsett? Cassava Sciences - Wikipedia

2 gillningar

Tror inte speciellt många i forumet ägnar sig åt aktiespekulation och stockpicking. Det går emot vad forskningen säger ger bäst avkastning över tid.

Det gäller ju vilken aktie som helst. Tänk om just aktie X går upp till där den var?

1 gillning

Jag läser ordet “bedrägeri” i första inlägget.

Thats it for me.

Skulle inte ta i det med tång ens.

3 gillningar

De som var inblandade fick sparken och det tillkommer nya chefer.

Men jag håller med dig till viss del.

Hur i helskotta vet vi att det löser något.

Enskilda aktier är högrisk.
Detta är beyond högrisk.

giphy

3 gillningar

Jag håller med dig, men kommer att följa den ändå. För att se om jag missade något eller undvek något.

Om du ska handskas med enskilda aktier i den branchen är nog företag som Eli Lilly eller liknande ett “safer bet”. Dock inga kursraketer om det är det man förväntar.

Halva artikeln på Wikipedia består av avsnittet “Allegations of research fraud”.

1 gillning

Den aktien verkar vara riktigt bra, funderar på att gå all in med allt jag äger i den och maxa belåningen 🫨🫨🫨

Vad är grejen här? Du försökte pusha den här i en helt orelaterad tråd tidigare. Är du inblandad i en större satsning? Lite lagom mycket pump’n’dump sådär? :thinking:

1 gillning

@angaudlinn

Tja,

jag undrade bara om vad ni tycker om den, ni kan följa den och se hur den presterar. Tyckte den ha potential, just därför jag frågar.

På måndag ska jag gå all in. Tycker det låter som ett väldigt drivet och innovativt företag när de till och med begår bedrägeri för att nå framgång. Tänker att de lärde sig av denna näsbrännan så nästa gång uppdagas det inte lika snabbt och jag hinner sälja på toppen :grin:

@Robin_Svensson

Haha, så skulle det också kunna vara