Oj oj oj… min lista kan göras hur lång som helst men börjar lite smått:
Pussel! Köpte massor med pussel för att det är ju så rogivande och stimulerande. Speciellt om det kan ligga framme och man kan pussla när andan faller på. Funkar jättebra i en liten lägenhet med 4 katter - not
Spelkonsoler. Behöver man verkligen både Playstation, Nintendo och Xbox? Och till alla behöver man förstås alla spel och tillbehör:roll_eyes: Här har jag under åren säkert lagt ut en summa likvärdig med kontantinsats till ett hus. Bara för att gifta mig med en man som aldrig någonsin har spelat något och akdrig kommer att göra det heller. Vi bor i en liten tvåa så det finns inget extra tvrum (jag har tänkt sälja allt då det samlar damm sedan många år men, kanske vi någon gång flyttar till ett hus och då kan jag ha ett spelrum:rofl:)
Globalknivar. Jättebra att ha, sköter man de så håller de hela livet. Helt ok om man köper 2-4 st som täcker alla områden. Men, självklart behöver jag 10+. Jag menar en tomat måste ju skäras med en tomatkniv eller hur?
Odlingstillbehör såsom växtbelysning, miniväxthus, dyra specialkrukor osv. Ja, på den tiden bodde jag i hus och hade ett “odlingsrum” i tvättstugan. Där kunde jag fröså allt möjligt för att sedan plantera ut och ge bort. Belysningen såg till att de växte och frodades samt de ömtåliga små plantorna var skyddade för katterna. Men även efter att jag flyttade från huset till min tvåa med en balkong fortsatte jag att köpa på mig krukor, mer växtbelysning och tom ett litet växthus som står kvar i sin kartong nere i källarförrådet sedan 8 år:rofl:
Dvd, blueray och 3dfilmer. Filmnörd som jag är köpte jag massor och hade en gedigen samling. När jag blev sambo fick jag rensa ut en del så att han också skulle få lite plats för sina saker. Alla filmer utom favoriterna åkte upp på vinden där de förvarades i ca 5 år. Under tiden fylldes det å för nya filmer släpptes ju🤣 Idag finns ju allt via streaming så till slut sålde jag nästan hela min samling om ca 500 filmer för 200kr… ja du läste rätt, 200 kr. Behöll favoriterna samt de jag vet har samlingsvärde. Killen som köpte det trodde inte det var sant. Dagens goda gärning gjord.
Hemmabar. Självklart behöver alla en hemmabar med 200 olika sliskiga likörer, 25 vodkasorter och 43 ginsorter; shots, tequila och drinksirap i alla smaker. Det enda jag dricker är romdrinkar🤣