Vi har bestämt oss att flytta till Lund. Letar efter hus/parhus/radhus utan renoveringsbehov. Energieffektiv.
Det finns nyproducerande parhus i Råby, Lund (tomt mellan 300-550 kvm, äganderätter, miljömärkta), men enbart 3 som är reserverade från 16 bostäder.
Pris mellan 6,28-6,85 miljoner.
Byggstart planerades december 2024.
Hur tänker ni? För dyra? Människor avvaktar för att se om de sänker priset?
Om man tittar på villor utan renoveringsbehov i Lund så är de extremt dyra i Centrum jämfört med andra delar av Sverige. Jag vet att det är populärt.
Vi ska jobba i Lund respektive Malmö och letar efter ett område att bo på med bra skolor/förskolor, helst cykelavstånd från staden.
Dyrt men Lund är dyrt. Om jag hade varit i en position, dvs köpt för att bo och för att ni har råd så hade jag köpt. Ni har säkert ett förhandlingsläge också på pris eller utrustning
Hade inte köpt det med avsikt att sälja för att göra vinst.
Jag hade varit tveksam med nyproduktion i komb med en sån liten tomt och inget garage?
Sedan är boendet inte en investering men ändå en stor kostnad, osäkerheten på bostadsmarknaden i kombination med att betala för något som inte är färdigt med osäkert värde, jag skulle backa.
Tänk om värdet efter 5 år bara är 4,5 milj, hur tänker ni då?
Många har gått på minan att köpa nyproduktion för att senare konstatera att det var en mycket dålig affär ekonomiskt.
Har de börjat bygga då? Men risken är väl ändå begränsad om det är äganderätt. Men vet inte om det är billigt eller dyrt för platsen dock eller om området är trevligt, men det är ju individuellt. Om jag hittade rätt projekt så verkar 6 vara sålda nu, så det kanske har lossnat lite. Gillar ni platsen så skulle jag köra, tycker de ser fina ut!