Är en 25-årig kille som alltid tagit den svåra vägen genom livet. Kass attityd till skolan och arbete, med en uppväxt präglad av uppgivenhet. Detta har lett till ett fattigt liv där jag hamnat på ett jobb där jag inte trivs med kass lön. Detta var inte ett stort problem då jag inte hade planer på att passera 30. Spenderade varje lön på prylar utan att spara något och levde hela tiden med känslan av att pengarna inte räckte till. Mådde riktigt dåligt och kände mig värdelös. Efter att ha lyssnat på några poddavsnitt så började jag fundera över min livssituation och började försöka använda mig av råden som gavs. Inte bara råden om hur man ska investera på bästa sätt, men även att våga ta stora beslut och våga satsa på sig själv.
Nu har det gått något år sedan jag började lyssna på podden och mycket har hänt. Mina tankar runt ekonomi och livet generellt har ändrats ordentligt. Har nu ett månadssparande och en buffert. Jag har äntligen lyckats betala för att ta mitt körkort, vilket känns otroligt bra! Eftersom jag inte hade någon att köra med privat så blev det många lektioner på körskolan som kostar en hel del. Detta kändes aldrig möjligt innan då pengarna aldrig räckte till. Jag har även fått inspiration och mod att våga satsa på min personliga utveckling. Det senaste halvåret har jag läst upp flera underkända gymnasiebetyg på komvux och pluggar nu för att göra HP. Jag har blivit inspirerad att läsa på universitetet och satsar nu på att läsa till högskoleingenjör. Fortfarande kvar på min arbetsplats med dålig lön, men lever ett mycket rikare liv ![]()
Ville skriva detta för att tacka podden och forumet för att ha förändrat mitt liv till något bättre. Vill även ge hopp till andra där ute som är i den sitsen jag var för något år sedan. Våga satsa på dig själv! Det är du värd ![]()