Vågar ni att bygga med Älvsbyhus?

Jag skulle ändå valt Älvsbyhus före Smålandsvillan, aldrig varit med om att det krånglat vid uppförandet av ett Älvsbyhus. Smålandsvillan har jag tyvärr några tråkiga exempel som inte varit egentligen kopplat till själva huset men entreprenörerna de anlitat så är väl inte rättvist att dra hela Smålandsvillan över en kam även fast de var “deras” upphandlade entreprenörer.

Varit med om att grunden var inte riktigt inmätt och huset levererades i kraftigt snöfall, de resulterade i att sektionerna kom snett och det blir en kant på 1-2 cm rakt genom hela huset och det kom sådär 30-40 snö mellan innerväggarna då takstolarna inte gick att montera :grimacing: Problem kan hända överallt, men det hanterades inte snyggt efteråt och kunden kom i kläm, fick troligen ett prisavdrag (jag är inte inblandad i det ekonomiska) men leva med ett hus med en låg tröskel rakt genom hela huset och vetskapen att det legat snö i innerväggarna som fick smälta bort.

Jag vill alltså inte vara negativ mot Älvsbyhus, jag tycker det är en av de bättre leverantörerna att ha och göra med bara man inte förväntar sig en Audi till priset av en Dacia.

1 gillning