Valutarisk i aktier och indexfonder är en myt | Diskussionen

Jag tycker den här postningen i en annan valutatråd är väldigt illustrerande för diskussionen:

Tittar man på de citat som postades från andra medier ovan så blir det otroligt komplicerat att förstå vissa av fallen, och man landar i konstiga grejer som “köp svenska aktier för att skydda dig från att inte ha råd med bananer på ICA”. Tittar man i stället realt så blir det hela mycket mindre komplicerat.

4 gillningar