Jag vill tacka @Nightowl och alla andra som tydligt och pedagogs visat att handelsvalutan inte har någon som helst påverkan vi akter/fondköp.
Det är aningen komiskt att se den ena sidan motivera sin ståndpunkt med den teoretiska matten och med verkliga exempel, så som den turkiska börsen, där den andra sidan förkastar alla verkliga exempel som “för extrema” och som en papegoja och utan några bevis att det faktiskt är så påstår att “om dollarn minskar med 10 % får jag 10 % mindre SEK för mina USD aktier”.
Påminner lite om debatten om det är geocentriska eller heliocentrisk världsbild som är korrekt.
