Jag köpte ganska många skjortor från Taylor store för många år sedan. De första åren hade de bra tygkvalitet, kul designval och kom alltid med pefekt passform. Sen hände nåt med företaget. De tog bort de bästa tygerna och flera designval, och skjortorna tappade i passform. Jag fick ingen som satt helt fel, men de var inte längre perfekt. Flera vänner jag rekommenderade dem fick skjortor som måste varit till någon annan.
Jag slutade att handla där för att jag helt enkelt inte längre hittade tyger jag ville ha och inte litade på dem längre. Jag blev lite hoppfull när några här rekommenderade dem. Men det låter som det fortfarande är en ganska blandade upplevelser. Synd!
Så kan man ju så klart göra om man har en skjorta man är nöjd med. Och ja, man gör så klart så sen när man har en skjorta man är nöjd med. Det ingår ju i deras koncept. Att man har sin profil med sin skjorta och alla mått sparade.
Bra ide, som dom verkligen misslyckats med att få att fungera för mig.
Ett tips är att köpa tyska Olymp och deras Signature kollektion, samma nivå på tyger som Eton och fortfarande pärlemorknappar. Eton kör plast nu… och tycker den strykfria kvaliteten blivit sämre.
storleksmässigt ligger deras tailored fit mellan eton och stenströms, iaf för mig som kör 39/40 där Eton är lite för lång och pösig i ärmarna och stenströms för smal och kort
Tyska Eterna och deras 1863 kollektion är lika den i nivå med stenströms men strykfri,
Bara att beställa från hemden.de som oftast har bra kampanjer och 100kr frakt
lite sen på bollen men jag undrar om någon har har besökt Pelote i Malmö för måttagning samt köpt en MTM skjorta av dem? Hade uppskattad en recession då jag funderar på att boka in en tid hos dem. Börjar trötttna på att alltid behöva ge efter i vad jag önskar hos mina eton och stenströmsskjortor.
Kastrup flygplats. Kaufmann butiken - skjortmärke Allan Clark. Finns i både slim och normal - samt lång- och kortärmad, såväl som enfärgade som med mönster. Strykfria / lättstrukna, håller form, sitter bra. Väldigt prisvärda för typ 500 SEK/st
Jag är en person som är varmblodig och svettar lätt.
Har gått från att vara en morgon- till kvällsduschare. Efter dusch tar jag en antipersparant. På morgonen en deodorant. Antipersparant håller i 48h (försvarets som finns på apotek) deo tar man för doften.
Sedan bär jag en djup u-ringad t-shirt som inte syns om man föredrar skjorta utan slips. Bättre att T-shirten får deO fläckar än dyra skjortor.
Edit: Frank dandy har djupa u ringar soM inte syns om du vill ha två knappar uppknäppta på skjortan.