Var köper ni t-shirts (herr) billigt med god passform och bra kvalitet?

Såg att det tidigare funnits trådar gällande köptips på skjortor och liknande.

jag står nu inför ett dilemma där jag upplever det svårt att välja mellan olika leverantörer för T-shirts till ett rimligt pris som faktiskt har god passform och som inte förstörs efter några enstaka tvättar.

Passform gärna lite tightare runt armar/axlar och lösare runt magen (några kilon kan ha tillkommit runt midjan efter år av kontorsarbete). Uppskattar givetvis en lite tightare och hållbar krage som inte förstörs efter några tvättar.

Köper gärna i flerpack och olika färger där användningsområde varierar mellan vardag samt i kombination med en kavaj och/eller kostymbyxor på jobbet.

uppskattar alla tips! Tack

Blåkläder har bra kvalitet och ett bra pris.

1 gillning

Lidl, Parkside. 3 för 99 typ, duger fint.

1 gillning

Gekås egna basic wear. Tajta runt bröstkorg och armar på mig, förlåtande kring magen :).
79 pix stycket eller något. Finns i vitt, svart och marinblått

1 gillning

Jag köper basic T-shirts i bomull på Uniqlo, lyxiga T-shirts i Lyocell från Houdini och funktionströjor i merino från Houdini eller Norrøna.
En T-shirt från de sistnämnda kostar 7-8ggr mer än Uniqlos.

2 gillningar

Bäst är att inte köpa så billiga. Jag rekommenderar Whitesville:

https://secondsunrise.se/products/whitesville-2-pack-short-sleeve-tee-white-wv73544

Ganska tjock kvalitet, utan sidosömmar, håller formen i halsen, små i storleken. Finns även blå och grå. Grå är dock kraftigt melerad och inte så snygg.

Asket har också bra T-shirts:

https://www.asket.com/en-se/mens-t-shirt-white

3 gillningar

“Den som köper billigt, köper dyrt”.

Men Uniqlo är väldigt bra.

3 gillningar

Northform poppar upp i mitt flöde hela tiden, låter bra men nån som testat?Northform | Premium t-shirts för män i kammad bomull

1 gillning

Har ett helt gäng. Håller fint.
Har någon enstaka Carhartt också.

Håller med om Asket - fin kvalitet som håller länge! :+1:

Newbody, och samtidigt stödja något lokalt idrottsdag.

Vilka modeller? Påfallande många är av typen over size :slight_smile:

https://amzn.eu/d/08QkrRgX

Fantastisk kvalitet, sköna, håller formen och priset är lägre än HM’s billigaste. Bästa T-shirten jag köpt. Står fel under material ser jag, det är 100% bomull.

1 gillning

Carhartt? Medium relaxed fit står det på den jag har på mig just nu. 85 kg, 186 lång.

Sorry, tänkte på uniqlo

Fruit of the loom passar mig perfekt som är bredaxlad, köper flerpack på amazon. Lite kul att det är warren buffets bolag som köpte upp när de höll på att gå i konkurs

Även jag föreslår Uniqlo. De T-shirts jag har från Uniqlo är dessutom märkta som OK för torktumling vilket jag har provat under flera år. De har inte krympt mer eller blivit slitna av torktumlingen. Hur vet jag det? Det tog ett par år innan jag upptäckte att de inte var fegmärkta.

Bread and boxers

Dressmann Supima Cotton

Inget slår Costcos vita T-shirts. De håller bättre än märkes-T-shirtar. Brukar köpa ett gäng varannat år eller så när de börjar tappa formen.

Rykten på nätet säger dock att de nu även har tunna tshirtar som är skräp så det gäller nog att se till att man får originalet.

Edit: Kirkland Signature Tshirts är märket.

Själv har jag gott om T-shirts som är inne på sitt tionde år utan att tappa formen. Men de är dyrare än CostCo, absolut.

För övrigt bra jobbat att även i denna tråd smyga in att du bor i ’murica.