Var köper ni t-shirts (herr) billigt med god passform och bra kvalitet?

Jag köper på Sellpy främst. En poäng med Sellpy är att det är lätt att prova olika märken. COS, Arket och Uniqlo U är tre märken som jag noterat är bra på just t-shirts.

Det är det väl egentligen inte? Du har ju själv beskrivit i flera trådar hur kass Sellpy är på att beskriva varorna korrekt. Storlek anges fel eller så har någon torktumlat skiten ur klädena så de krympt. Eller så är tishan gul i armhålan efter någon annans svett.
Därutöver har du ju fått problem med ditt kreditkort eftersom du returnerat så mycket.
Sellpy fyller vissa funktioner, men ”lätt”, eller ”bra” är inte epitet jag skulle tillskriva det.

2 gillningar

Har börjat köpa t shirts från Åhlens eget märke Norvie. Modellen Beiron funkar bra på mig. Bra passform för mig, inte den tunnaste, men inte heller överdrivet tung. Hållbarhet bra än så länge.
Finns ofta med 25% rabatt.

Dressman och Biltema

Älskar Uniqlo’s tidigare modeller, men nu har dom ändrat materialet och har tyvärr blivit mycket sämre.

Uniqlo tycker jag är bra

Vad är det för märke? Tio år låter otroligt. Kanske handsydda alpacka Tshirts från Cucinelli eller något?

Costco finns i hela världen och nu även i Sverige. Deras Tshirts är ett riktigt lifehack skulle jag säga och nästan i sig själva värda ett medlemskap. Men nu verkar de ha en sunkigare modell enligt Reddit också, så det gäller att se till att det är originalet med rätt tjockt tyg.

För att citera AI: Costco’s Kirkland Signature white cotton t-shirts are praised by the Wall Street Journal as soft and comparable to Pima-cotton tops costing ten times as much.

Frågan handlar inte om det. T-shirts är inte så komplicerade. Vissa kategorier av varor har oftare mer diffusa brister.

Om du beställer T-shirts av låt säga tio olika märken så kan du lätt utvärdera vilka som är bra resp mindre bra. Skulle någon av dem ha en fläck, ha krympt, vara felmärkt, vara mer sliten än angivet eller något liknande får du pengarna tillbaka.

Att jag fått problem med ett specifikt kreditkort har väl mer med kreditkortet att göra än med att Sellpy skulle vara dåliga. Jag har betett mig konstigt i meningen att jag medvetet beställt varor som jag misstänkt varit felmärkta i olika avseenden. Skulle jag betett mig normalt och satsat på säkra kort skulle problemen aldrig uppstått.

1 gillning