Var köper du skjortor?

Långärmat. Sällan vita. Dressman.. Dom måste ha gjort någon tabbe och råkat köpa in evighetsskjortor.
Blandmatrialskjortorna jag köpte 5-6 stycken på rea. Mest ljust och mörkare blå för snart 15 år sedan har använts till vardags och tvättats hundratals gånger och håller formen och färgen bra. Behöver inte strykas. (Dessutom hade dom om jag minns rätt lååång knappgaranti). Ingen knapp har någonsin lossnat.
Numera har Dressman sällan vettiga skjortor då
Jag vill bära min telefon i bröstfickan och dagens skjortor har typiskt för grunda och flimsiga brösfickor för smartphone.
För något år sedan hittade jag dock ett gäng riktigt bra bommulsskjortor med rejäl bröstficka i en outlet butik. köpte 5 par. < 100 kr per styck. Men dom behöver helst strykas varje tvätt om man vill se proper ut.
Jag har nog långärmade skjortor nu för dom närmaste 10 åren :smiley:
Det här med evighetskläder är inte helt ovanligt. Jag har vissa T-shirts jag köpte i USA på slutet av 70-talet i vad som visade sig vara superbra kvalitet. Dom är fortfarande helt ok med färgen och trycket hyfsat intakt efter snart 45+ år :astonished:. Används av och till på gymet och som undertröja på vintern. Dom kan nog gå i arv tror jag :joy:.

41 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Varför köper du skjortor?

Jag köper billiga skjortor på Next, och dessa bär jag dagligen. Kvaliteten är kass (kragen slits fort) men de har perfekt passform för mig, vilket jag tycker är det viktigaste – det gör verkligen enorm skillnad för hur man ser ut.

2 gillningar

Ser ingen poäng i att köpa nytt om det inte är skräddar- eller måttsytt. Finns enormt utbud second hand, billigt och i gott skick, även av dyra märken. Mycket av det jag/vi köper second hand ser helt oanvänt ut och är ändå jättebilligt. Kollar jag snabbt på Sellpy finns det 3000+ Eton-skjortor, några kostar så lite som 40-50kr och är ändå i bra skick.

2 gillningar