Ration i min garderob är ändå 20 T-shirts vs 2 skjortor. Så får jag vara 30? ![]()
Gillar Eton, men numera brukar passa på att köpa när jag är i Thailand. Skräddarsytt är en billig lyx där.
Väldigt fina skjortor med bra kvalitet. Köpt av dem i flera år, aldrig varit missnöjd. Bra näthandel!
Vill också slå ett slag för Tailor Store. Skräddarsytt är svårslaget.
La Chemise kan jag också gå i god för. Bra kvalitet-per-krona-ratio. Otroligt trevliga ägare dessutom!
Eton – som var mitt husmärke – köper jag sällan numera pga. finns mer prisvärda alternativ. Vill man fynda Eton kan det dock vara värt att kika in på Best Secret, där vissa modeller inte sällan reas ut till en tredjedel av priset.
Inte sett folk skriva något om strykfria skjortor. Älskar ni alla att stå och stryka skjortor titt som tätt?
Har inte testat alla märken som nämns i tråden och har inte koll på hur pass strykfria de är
Älskar hur RT har så spridda användare. En del satsar på fire vid 50 och en del köper skor och kläder för obscena summor. ![]()
Personligen har jag skjorta typ 1-2 gånger per år. Märke vet jag inte, det som frugan köpte till mig för 7-8 år sen..
Tenniströja, perfekt medelålders plagg. Känns som tischa men ändå något mer fancy.
Hade inte min fru redan köpt min garderob överfull mid skjortor (som jag knappt använder), trots mina protester, så hade jag vid behöv köpt mina skjortor på LIDL vid någon kampanj.
Lidl har bra grejer, iaf barnkläderna, ungarna är som levande reklampelare. ![]()
Jo, de är fina. Har ett par men använder aldrig. Tror det beror på att de är lite otympliga ifall man vill ha en tröja eller kofta ovanpå. Den där kragen kan bli lite besvärlig då.
Pja jag har turen att bo nära en outlet, där får man regelbundet 60% på hela köpet vid köp av tre skjortor. Och vid extra kampanj kan det bli 70%.
Har gått från jeans och hoodies till skjorta o kostymbyxor senaste fem åren (fyller femtio i år), det är skönt och ser prydligt ut vilket fungerar även när jag är hos kund (jobbar inom presales).
Skjortorna jag nämner, i tunn bomull, stryker jag inte. Tvättar med låg, om någon, centrifugering och hänger luftigt på galge med översta knappen knäppt. Det blir tillräckligt bra, tycker jag.
Det jag har problem med är att hitta skjortor som inte är för långa för att ha utanpå.
Oklart hur man hittar rätt. Sökte runt och köpte på lite olika ställen men slutade med att lokala Dressman gick vinnande ur striden. Gällde en Oxfordskjorta i det fallet.
Hade gärna hittat lite andra skjortor i utanpålängd men känns svårt! Tips på märken och modeller?
Beroende på budget har jag kikat på Uniqlo eller Asket.
Stenströms för finskjortor och Desoto för casual.
Tror aldrig jag kommer bli så gammal att jag använder den typen av skjortor som diskuteras här till vardags men flanell går bra ![]()
Jag var på La Chemise häromdagen och köpte en av deras business-skjortor. Jag tvättade den och hängde upp den våt utan att stryka, men den var ändå tillgängligt slät.
Den sitter bra (med extra lång ärm), och efter en dags användning såg den fortfarande bra ut.
Jag har nog hittat en ny favorit!
Min förra favoritbutik var Shirtonomy, där man kan bli uppmätt i butiken, och sen beställa på nätet. Med där kostar skjortorna nu ca 2000:- jämfört med ca 1000:- för tre-fyra år sen.
Asket har tre längder på sina skjortor så då kan man välja längd baserad på tänkt användning (och kroppsform så klart).
Eton slim fit är det enda jag hittat som har tillräckligt långa ärmar i förhållande till kroppen. Förut kunde man gå in i butik och se om de fått in något roligt tyg och prova dem tex på Väla eller Kastrup.
Tyvärr är både butikerna och de roligare tygerna borta. Man hittar de vita och sjusblå i många butiker, men allt färglatt eller texturerat är borta. Så nu blir det inte handlat nåt.
Jag köper Eton på bestsecret. Kan man ofta få 60% eller mer bara man har lite tålamod. Hjärtar man dem så får man mail när de kryper ner i pris och tillslut slår man till ![]()