"Var ska jag investera mina pengar / Jag har X kronor och ska investera - vad ska jag göra?"-trådar på forumet

2 gillningar

Ett perspektiv till att beakta:
Jag tror många stammisar hänger på forumet för att man genuint vill hjälpa och dela med sig av sin kunskap. Hur stöttar man det?

Om nybörjartrådarna blir färre - Får vi då diskussionstorka och dödar nördarnas engagemang.? Kanske blir det bara anala resonemang om timpriser på el i olika elområden?
Forumet är ju som bäst när det omfattar hela livet, liksom. Tycker jag, iaf.

8 gillningar

Jag tror du hittat det enda i hela världen som faktiskt har sannolikhet 0 :joy::+1:

Däremot tror jag många ”gamlingar” skulle uppskatta om det blev färre trådar med samma innehåll à la namnet på tråden. Gärna att folk tagit till sig lite info och sedan vill testa sina tankar mot forumet. Det skulle vara optimalt och syftet med forumet :slight_smile:

2 gillningar

Jag hoppas att du har rätt :blush::blush:

Man måste inte ge sig in i de där trådarna om man inte vill. Det är inte så många.

1 gillning

Det kan dock bli ett problem om många erfarna börjar sluta vara aktiva i dessa trådar.

Det behövs en balans av svar till TS frågor och funderingar, om TS bara får en typ av råd av ett fåtal aktiva, så kan det slå ganska fel tänker jag. Just mångfalden i svaren ger ändå en bra överblick över olika alternativ och feedback kring råd om mindre lämpliga placeringar.

Slutar många svara och läsa trådarna så kan det gå illa om TS är ovan vad gäller både risktagande och olika termer inom ekonomi.

…eller som det skrevs ner för sisådär 2300 år sedan:

en tid att skaffa, en tid att mista,
en tid att spara, en tid att kasta,
:slight_smile:

4 gillningar

Jag vet inte ens om du är kvar i denna community :slight_smile:

Det jag menade är precis vad du skriver, svensken, inte minst män, är väldigt mjäkiga, fega, konflikträdda. Ingen stake.
Jag har också bort många år utomlands, uppvuxen i Sydamerika och bott utomlands i 20 år.