Klart ni ska ha bra betalt för all information ni förmedlar. Nu är inte jag någon indexkramare själv. Men det är definitivt den bästa rekommendationen för de allra flesta. Däremot kan ni absolut göra fler lekhinksavsnitt.
För den som inte vill chansa vilt med sin lekhink utan köra någon strategi kan ni förklarar och utvärderar strategiers historiska avkastning, krav på arbetsinsats osv.
Tex investmentbolag, utdelningsaktier, magic formula, mm. Eget index portfölj. Investera i hyreshus.
Ni kan absolut ha fler sammarbeten. Så länge ni är tydliga med att detta är ett sammarbete. Att det är detta företagets syn som förmedlas vilket inte nödvändigtvis vis är hela sanningen. Och att ni inte är ansvariga för att allt de säger är sant. Det behöver inte va just finansbranschen. Jag ser gärna sammarbetsavsnitt med andra intressanta inriktningar. Där någon informerar om regler och praxis, drar prisexempel,mm. Tex värmepumpar, solceller, bilar. Besiktningsbolag om vad man ska tänka på vid villaköp. Fråga en byggfirma vad det kostar det att renovera ett badrum eller bygga ett hus. Ta sånt ni själva är nyfikna på. Har råkat ut för på ert hus eller hämta från trådar här på forumet.
Sånahär bolag kan också va intresserade av att göra pausreklam vilket jag tycker är helt ok.
Böcker och utbildningar. Jag gillar era bokrecensioner. Ni kanske också kan ha ett samarbete med författaren som får kommentera boken och sälja den lite. Förutsatt att ni tyckte den var bra alltså. Ni kan göra avsnitt om utbildningar som ni eller andra har testat. Någon på forumet hade gått Jim Kwiks läskurs tex. Hade varit kul med en utvärdering av den. Eller en utvärdering av olika språkkurser.
Vad ska jag göra med pengarna då?
Gör spendera avsnitt om vad det kostar, hur man kan göra det billigare, eller bara prova på saker. Exempel från forumet. Kan man spara ihop till en Porsche? Vad kostar det att köpa en? Att äga den? Kan man hyra en månad och testa?
Vad kostar det att ha en båt i en småbåtshamn? Semetra med familjen. Vart och hur kan man åka billigt.
Detta avsnitt är sponsrat av square space. Säger var och varannan youtuber. Kanske inte rätt för er. Men kanske finns någon sponsor som inte har med ekonomifrågor att göra som ni kan leva med.