Varför köper du skjortor?

Dessutom försöker ni ju bara att få Jan att inse att skjortor bara är ett meningslöst manifest från en svunnen tid där män var tvungna att bära allehanda tuppfjädrar för att visa att man var framgångsrik för att attrahera kvinnor. En slabb förblev ogift då. En slabb idag kan lika gärna vara miljardär. En slabb är den nya välklädde :upside_down_face:

5 gillningar

-Nej Jan, det tar vi senare…

[skrämmande tystnad utöver ljudet av syrsor]

4 gillningar

Jag köper skjortor för att det är fint och mysigt. Köper numera i princip bara skjortor i bomulls muslin (ibland även pyjamasskjortor), luftigt, bra solskydd, slipper stryka och har ofta fina mönster på. Har även några fina i bomull med hålbroderier, när jag ska på fest.

Ofta sprättar jag bort yttre delen av kragen och eventuell bröstficka, då jag gillar ståkrage och utan ficka på just skjortor.

Gillar även linneskjortor, men de är svårare att hitta till bra pris. :blush:

2 gillningar

Vi har outtalad klädkod på jobbet. Så skjorta är ett måste särskilt vid möten med externa parter. Så mitt tips är att bygga upp en garderob med det du gillar.

Bra kvalité är svårt att bortse från, jag har skjortor som ser nya ut trots att jag använt dom i 3+år. Kan varmt rekommendera, Eton, Samsoe Samsoe, NN07, Martinique, Oscar Jacobsen.

Dock ska tilläggas att 95% av mina kläder har inhandlats på Sellpy för en spottstyver. Men vet man märke och storlek behöver man i regel aldrig prova innan. Att granska skicket är A&O här. Några skjortor har hamnat på det lokala skrädderiet för tvätt och åtgärd för en billig penning, då blir dom som nya.

Lycka till :star:

2 gillningar

Alltid snyggare än en tshirt. Enkelt att ta på och passar till allt.

Bättre fråga är varför man köper t shirts, har bara ett par när jag tränar.

Sen vet jag de finns en groteskt fascination att klä sig som en lurk bara för man har pengar, men tror de handlar i botten om dåligt självförtroende och saknad av stilmedvetenhet men vi lever ju i ett fritt land så bara bära vad man vill, men livet är härligare fint klädd!

4 gillningar

Rekommenderar inte att göra detta, det är inte speciellt 2026. Learned helplessness, mental load, obetalt hushållsarbete osv.

Sen är ju frågan om kvinnfolket vet hur en man ska klä sig ändå. :smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Håller med. Hela tråden var mer som ett skämt pga dagen det utspelade sig :wink:

2 gillningar