Varning för Klarna sparkonto?

Svarar båda,
Har fått svar från både AI och verkliga personer.

Misstänker att ARN inte tar i detta pga att det är under 1000kr det gäller, och eftersom loggen för chat inte är synlig för mig är det svårt att bevisa all min kontakt. Mer än min mailkontakt till butiken då.
Har gett dom en dålig recension på trustpilot iaf. Och har kontaktat hallåkonsument.

2 gillningar

Jag hade ett ärende för flera år sedan när Klarna varje gång jag ringde/mailade lovade att pengarna var på väg till mig. Det var först när jag nämnde polisanmälan som jag fick prata med någon som på riktigt såg till att återbetalningen gjordes. Eftersom de ljög (?) och flera gånger lovade att pengarna ”nu är på väg” så tog det 2-3 månader innan det var löst. Jag trodde ju på dem och hade lika gärna kunnat missa att de inte betalat tillbaka pengarna, eftersom det inte var ett särskilt stort belopp. Svårt ändå förresten att polisanmäla dem för inkompetens.

Min uppfattning var att Klarna numera hade fått ordning på sina rutiner. :thinking:

Om ni älskar er nära och kära som skall ärva efter er så flytta alla tillgångar från Klarna.

Sambons mor dog och det tog nästa 16 månader innan Klarna hade överfört tillgångarna trotts ett otal inskickande av samma handlingar om dödsboet.

Aftonbladet har haft artiklar i liknande fall.

Väldigt struligt med kontakterna för det blev ny kontaktperson hela tiden, kändes som åter ruta 1.

1 gillning

Fortfarande lyser pengarna med sin frånvaro. Vet inte hur många chattar jag haft med dem… (riktiga personer) samt ringt dem 2 ggr. Har sedan minst 3v blivit lovad att ekonomiavdelningen ska kontakta mig, inte hört ngt alls. De i kundtjänst kan inget mer göra och påstår att det har gjorts försök att föra över pengarna. Tror jag inget på… gör man ett misslyckat försök att överföra tar man väl omedelbart kontakt? Skulle en överföring från mig strula på en skuld tex då lär de va snabba att höra av sig.

Konsumentverket har sagt att jag har rätt till avkastningsränta samt gett kontaktuppgifter till deras avd för bankärenden. Funderar på om jag kunde polisanmäla?

Polisen kommer inte göra något pga civilrättslig tvist. Du kan begära ränta på pengarna och nekar Klarna dig (eller inte ger besked inom 30 dagar) kan du anmäla dem till Allmänna reklamationsnämnden och begära ränta den vägen, såvida den överstiger deras beloppsgräns.

För mer rådgivning rekommenderar jag Konsumenternas bankbyrå för rådgivning Konsumenternas Bank- och finansbyrå | Konsumenternas

1 gillning

Anmäl till Finansinspektionen Tipsa FI | Finansinspektionen

1 gillning

Ska höra med konsumenternas bankrådgivning nästa vecka om inget hänt då. Och skicka till FI.
Arn är beloppet för litet för.

Jag klarar mig ju utan dessa pengar. Men tänk om nån faktiskt har det tight o kanske returnerat en vara av ekonomiska orsaker o sen inte får sina pengar i rimlig tid.
Även lätt o missa att ingen återbetalning gjorts om man bara utgår från att det sköts och inte bevakar sitt konto.

Om man inte har ekonomiska resurser att köpa en vara, så ska man inte köpa den varan. Varför köper man då varan?

Det är inte kreditföretagets problem. Det är ett problem som man själv får ta med sig själv.

ARN tar inte upp belopp under 500 SEK, så ditt belopp är under denna gräns.

Nä, men man kan ju göra dumma val eller så händer ngt. Det är ju ingen kredit det gäller, utan ett kortköp genom klarna. Det är inte rimligt att Klarna ska sitta på pengarna i 2 mån när butiken betalat dem.

Arn tar inte bankärenden under 2000kr enligt hemsidan, det gäller drygt 500kr +ränta.
Men oavsett summa så är det orimligt.

Hade jag en skuld till dem hade inte dom snällt väntat i 2 mån.

1 gillning