VEF och VNV Global

Bygger förnärvarande en portfölj med 3-4 stycken investmentbolag. Har hamnat i ett dilemma där jag har väldigt svårt att skilja mellan vilket av dessa bolagen (VNV och VEF) som har potential till bäst riskjusterad avkastning.

Är relativt ny till aktieanalys och har enbart kört indexfonder. Så vad säger forumet, vilket bolag är bäst fundamentalt?

Har du kollat på deras innehav? Speciellt onoterade bolagen.
Vad vet du om dem och vad tror du om dem?

VNV med större delen i voi.

VEF med större delen i creditas.

Tror väl creditas har större potential medtanke på marknadsläget i Brasilien. Har även sett deras innehav solfacial som erbjuder lösningar för solenergi till konsumentmarknaden. VEF är ett bolag som kan bygga en bra grund för en stabilare infrastruktur i exempelviss Brasilien.

Gillar dock VNV och att de har innehav inom såpass olika segment.

Personligen tror jag inte på Voi och liknande bolag öht. Bolagsvärdena kan gå upp men ser inte hur de ska tjäna pengar och därmed tror jag de kommer falla platt. Väldigt stor risk

Jag äger VEF i min ib portfölj. Jag tycker VNV har för mycket onlönsamma bolag där vinsterna förväntas komma i framtiden i sin portfölj. VEF portfölj är ganska koncentrerad till creditas vilket kan vara en större risk. Dock har jag 11 bolag i portföljen, ifall du bara ska 3-4 kanske jag hade satsat på stabilare bolag

1 gillning