Ja, jag är ny på det här men försöker och vill lära mig.
Tror Lysa egentligen är rätt väg att gå, men vill som sagt lära mig. Har startat en 60/40 och en 100 aktie på Lysa. Men känner att jag skulle vilja försöka lite själv, men inget “avancerat” eller överarbetat
Funderar över den här portföljen på Avanza, vad blir det i jämförelse mot Lysas fördelning? Är det tex 70/30? Försöker förstå om det är bara aktiefonder i den här eller är det räntefonder också?
Du kan ju ha merparten av dina pengar i Lysa men behålla någon/några procent på avanza för att “leka runt” med och lära dig som en “lekhink” enligt avsnitt 190.
Vill du ha det enkelt och smidigt kan jag rekommendera Lysa eller Opti till dina behov.
De fonder du valt har innehåll som båda dessa tjänster redan täcker fullt ut, med fördelen att de har ännu lite fler typer av aktier i sina produkter. Det bästa sparandet är det som sker. Det näst bästa sparandet är det som följer vetenskapen, vilket båda tjänsterna gör. Det tredje bästa är det du funderar över, att hantera själv på en plattform som Avanza.