Vem pillar minst med sitt investerade kapital under 2024? 💾

Pepp, pepp! :tada:

Hur gÄr det för er?

Mina vanliga köp gick igenom igÄr! :blush:

4 gillningar

Inte tappa greppet nu @Fraxinus :joy:

3 gillningar

Bra! :slight_smile: Portföljerna har gÄtt starkt i veckan. Men mitt mÄnadssparande sker inte förrÀn i slutet av mÄnaden. Inget pillande hÀr inte!

2 gillningar

Klarade mig 24 dagar :sweat_smile:
SÄlde lysa och kör in de pengarna i lf global indexnÀra samt avanza global.

Jag kör ett nytt spÄr för framtiden dÀr jag helt struntar i home bias dÄ jag inser att jag kan leva vart som helst i vÀrlden sÄ vill jag ej vara överviktad mot sverige.

3 gillningar

@janbolmeson borde hoppa in och dela en graf pÄ hur dyrt pillande kan vara. :upside_down_face:

1 gillning

Bara nyinvesterat, inte sÄlt eller bytt! :grin:
Kaaaanske för att jag Àr lat och tÀnker att det blir vad det blir, sannolikheten att jag skulle pilla Àr vÀldigt lÄg frÄn början. Men trevligt att hÀnga hÀr och se svettpÀrlor och skÀms-blickar!

4 gillningar

Men bra för framtiden! :sailboat:

1 gillning

Inget pillande hÀr.
Bara positiva siffror nÀr jag loggar in. (Vilket jag inte kan lÄta bli 
 :face_with_peeking_eye:)

3 gillningar

HÀr har det inte pillats nÄgot alls och mÄnadssparandet inne! SÄ fortfarande hÀr:

Men pillnerven slĂ„r volter i huvudet – ska jag fortsĂ€tta med 10 procent tillvĂ€xtmarknader eller spola det till fördel för globalindex och förenkling!? Vi fĂ„r se om en mĂ„nad :grimacing:

5 gillningar

HÄll ut och fundera pÄ saken tills Äret Àr slut? :slight_smile:

1 gillning

Ha-ha :face_with_raised_eyebrow: :sweat_smile:

(tio tecken)

1 gillning

Inga problem att hÄlla i vÀrldens enklaste portfölj; hundra procent LF Global Index.

Dessutom stark inledning pÄ Äret, upp drygt 5%. Ser fram emot att köpa mer av samma i helgen. Min livsfilosofi Àr maximal förenkling. Rörligt bolÄn, rörligt elpris och Globala indexfonder. I alla tider och vÀder.

11 gillningar

Inget pillande hÀr heller.

Men eftersom lekhinken verkar vara tillÄten hade jag funderat pÄ att köpa den dÀr EM ex China ETF:en i isk för högriskhinken, bokföra den mentalt som en del av lekhinken och ombalansera framöver mellan högriskhinken och lekhinken fast i samma isk :smirk: Eller skulle det vara pill?

3 gillningar

Hej allihopa! Jag Ă€r ocksĂ„ pillare. Men har lyckats motstĂ„ hittills. Är dock sugen pĂ„ den dĂ€r Nordnet Global Index 125 som ger hĂ€vstĂ„ng. FĂ„r nog lyssna om nĂ„got avsnitt dĂ€r Jan hyllar Lysa igen innan jag gör nĂ„got drastiskt :scream:

3 gillningar

Kanske ett fall för lekhinken?

2 gillningar

Lekhink Àr ok, bara den inte Àndrar storlek under 2024. :wink:

3 gillningar

Fast lekhinken fÄr vÀl krympa, det Àr vÀl det den Àr till för!? :chart_with_downwards_trend::sweat_smile:

Menar snarare att man kanske inte ska öka hinken till 90% av sitt kapital, för att man bara vill kunna pilla. :see_no_evil:

Inga Àndringar, bara extra insÀttningar i LF global och plus alla bolag Sverige index!
Globalt stĂ„r för uppgĂ„ngen i Ă„r, men Sverige kĂ€nns ”billigare” just nu —> just keep buying, bĂ„de globalt och Sverige!

3 gillningar

:white_check_mark: Ingen ombalansering.
:white_check_mark: Inga Köp.
:white_check_mark: Inga SĂ€lj.
:white_check_mark: Inga manuella insÀttningar.
:white_check_mark: Inget mÄnadsspar.

DÀremot sÄ har jag börjat funderat pÄ om jag inte ska flytta mitt optisparande till avanza :sweat_smile: förenkla och putta in mer i Globalfond istÀllet för:

3 gillningar