Vem pillar minst med sitt sparande 2026?

Vilka kriterier har vi? Ombalansering är ok.

Byta mellan olika globalfonder ala @Jakke - ej ok.

God jul och gott nytt år!

7 gillningar

Jag lovar inget, för då kan det inte användas emot mig. :zany_face:

2 gillningar

Precis sålt allt på Avanza för att mata in i Lysa efter årsskiftet. Certified unable to pilla. Men jag ska nog hitta nåt dumt utlopp för pillandet ändå, tids nog.

5 gillningar

Jag lovar att jag inte lovar något :tada::santa_claus::wink::+1:

1 gillning

Jag har redan börjat pilla så jag är ute! Tack så mycket, hej!

2 gillningar

2026! Vi är 2025 fortfarande.

Jo, men jag är så ivrig att jag redan lyckats. Typ att bytet kommer gå igenom nästa år och att jag därmed förlorat

2 gillningar

Räknas det som pillande om man justerar fördelningen på Lysa?

Hundra procent även vid en procent

Men bytet är utfört 2025. Så det räknas inte att du har förlorat om det går igenom 2026.

1 gillning

Då får man hålla fingrarna i styr från och med nu!:scream::saluting_face:!

1 gillning

Gör justeringen nu så pillar du inte 2026.

1 gillning

Helst innan 31/12 2025 :joy::rofl:

Jag har mest aktier i portföljen så inte blir det jag i alla fall :smiley: God Jul!

Jag hoppas bara fortsätta med mitt månadssparande i en global indexfond 2026. :woman_raising_hand:t2: Har haft ett ekonomiskt uppvaknande under 2025 tack vare RT och rört runt en del i min ekonomi. Har nu bara DNB Global och LF Global vid sidan om sparkonton.

2 gillningar

Balansering som är en del av sin långsiktiga plan räknar inte jag som pill. Sen balanserar vissa om varje vecka, vilket jag tycker räknas som pill.

Min långsiktiga plan är att ha kvar min minimala lekhink, fortsätta månadsspara i mina två globala indexfonder och hoppas det lönar sig på 25+ års sikt.

Planen för 2026 ser i stort likadan ut som 2025, 2024 och 2023 års plan.

Är fortfarande fullt medveten om att jag inte vet hur framtiden kommer se ut på börsen, så kör på det som har bäst odds.

Tillräckligt bra och skönt att slippa bry sig om Fomo och trender. :blush:

2 gillningar

Jag förväntade mig lite mer spänning i från dig 2026 @Melwa :joy:. Säljer mina 2 globala indexfonder och köper rena aktier på Avansa :wink::tada::+1:.

God Jul på dig @Melwa :santa_claus:

1 gillning

Kommer köra som vanligt 2/3 i indexfonder 1/3 i enskilda aktier kör en buy and hold på både fonderna så som aktierna utdelningarna tar jag och roar mig för.

Kommer sikta på aktier med ett lite lägre beta värde i år faktiskt.

1 gillning

Jag har redan förberett min portfölj inför nästa år! Global index samt Sverige, 80/20. Diversifierat och klart inför årsskiftet! Sen gäller det att ha fingrarna i styr! :sweat_smile:

Här ska inget pillas under 2026 :ok_hand::hugs:.
Jag pilllade, för första gången på 7 år, i november då jag sålde av hälften av Spiltan Aktiefond Investmentbolag till förmån för Swedbank Robur Access Global A samt bytte på IPS från Swedbank Globalfond A till Swedbank Robur Access Global A.

Hittills har den gått back o visar röda siffror, men den som lever får se, jag kommer iaf ge den fonden en chans.
God Jul och Gott slut

1 gillning