Black Pearl Resources. Gick på många forumsanningar och förlorade många pengar. Dock blev det en byggsten till att bygga förstå det fina med indexfonder. Alltså har det betalat sig många gånger om.
Genom algotrading med CFD:er i ProRealTime kan man automatisera personlig kapitalförstöring. Det var åtminstone kul att prova.
Upptäckte Rikatillsammans flera år för sent. Började jobba efter examen och kunde lägga undan 10k+ per månad. Gick några år och han lägga några 100k på nollräntekonto innan jag köpte indexfond för pengarna.
Snålade när jag köpte villa. Nuvarande villa är bara värd 6-7 msek, hade jag köpt den jag ville och hade råd med hade villan varit värd 15…
Underskatta inte politikers behov av inflation
du måste varit bra förbannad
Ska jag inpränta i mina studenter!! Så enkel och självklart beskrivet! Tack!
Jag var ur marknaden under cirka 3 år (runt 2015-2018) för jag ansåg att det va för dyrt på börsen.
Näe då inte alls, mer typ att de va synd att man lyssna på dom äldre å lärde å inte gott efter magkänslan.
Examen från gymnasium eller högskola?
Tycker själv att jag är för sent på bollen, fyller 32 i år.
Nu när man vad man missat senaste 10-12 åren när man haft inkomst, för att man inte haft nåt intresse att öht sätta sig in i ett enkelt sparupplägg i fonder, så sitter man och känner sig väldigt efterklok.
Det som talar för mig är att tjänstepension är flyttad till fonder, bufferten är på plats, aktiefonderna likaså med en OK summa, och nu blir det att månadsspara i 20-25 år så hinner allt kanske bli bra till slut.
Stoppar nog in lite guld framöver.