Tillväxt och förhoppningsbolag har i de flesta fallen drabbats av rejäla nergångar i börskurser under den här krisen. Ibland kan jag tycka att de blivit lite väl hårt straffade. Man kan få en uppfattning att idéer som kändes helt relevant för något år sedan nu verkar vara helt ointressant för marknaden.
Men frågan är vilka som överlever och faktiskt är framtidens storbolag och vilka som tyvärr inte kommer klara sig och försvinna. Finns det någon sanning i uttrycket to-big-to-fail. Kan bolag som Spotify, Klarna och Uber mm gå under eller kan de i praktiken gå med förlust i 10 år till utan att för den delen sluta vara värda 100-tals miljarder?
Är själv ägare i både Spotify och Storytel och för mig känns strömmat ljud som underhållning lika relevant nu som tidigare. Dock kan jag inte avgöra om dessa bolag skall värderas till 100 miljoner eller 100 miljarder.
Så vore kul att höra från er andra vilka segment, trender och bolag som faktiskt kommer ta sig igenom detta och vilka som ni tror dansen tar slut i och med denna krasch/nergång.