Vilka tid- eller möjlighetsfönster har du i livet just nu?

Om tråden redan finns får någon flytta detta rätt - för jag hittade den iaf inte.

Jag tänkte också mkt på tidsfönster etc och saker som man missade att göra - studera ett utbytesår… idrotta i klubb utomlands, jobba utomlands mm. Men när jag tänker efter finns en annan typ av tidsfönster med alla cuper, läger etc som man fick möjlighet att uppleva med sina barn vilket man inte gjort utan dem :slight_smile:
Just nu (strax över 50år) har vi insett att vi har ett rejält tids och möjlighetsfönster. Barnen flög nyss ut & pluggar på annan ort. Dvs våra begränsningar till sportlov etc är borta och barnen har generellt ändå inte tid att hänga med oss (jobb på sommaren, skola & idrott/aktiviteter begränsar)
Samtidigt har vi en jättebra ekonomi (bla pga av att de barnen inte bor hemma…) och möjlighet till rätt mycket semester på våra jobb.
Dvs nu, sedan ca 1/2 år tillbaka har det blivit massor av teaterbesök, några resor/aktiviteter/besök hos barnen OCH en långresa med hela familjen över jul. Dvs plötsligt finns ett jättefönster med både tid och möjligheter som vi nog inte fullt ut såg innan det hände. :slight_smile: kanske nåt för någon att se fram emot (spec om ni inte har för långt mellan barnen förstås :wink:

5 gillningar

Möjligheten att sluta byta tid mot pengar.

2 gillningar

Är nog enklare att försöka komma på de möjligheter som håller på att stängas än tvärtom… Kommer inte på något som jag skulle vilja göra som är eller börjar bli omöjligt.

Inget som jag skulle gräma mig över att ha missat om man säger så :grin: Men different strokes for different folks.

Möjligheten att kunna välja att studera vad jag vill (mitt intresse), utan att påverkas av andra.

1 gillning

Jag är sjukskriven tre veckor pga en operation. Använder möjligheten till att börja lära mig ett nytt språk. Ligger ändå bara ned hela dagarna så väljer att plugga. Sen råkade jag kika in på chatten här, vilket blev lite av en tidstjuv :relieved:

4 gillningar

Haha nä det är/var väl inte sånt man drömer om att göra som once in a lifetime å så, men det har varit mycket värt att ha möjlighet att de tid till barnen även när de var små/halvstora :slight_smile:
Och man (jag) fick mycket energi av alla trevliga människor jag träffat etc genom dem :slight_smile: