Vilken bilskrot betalar bäst norra Stockholm/Uppsala

Vet någon en bilskrot som betalar bra för en bil i området norra Stockholm/Upplands Väsby/Märsta/Sigtuna/Knivsta/Uppsala?

Mejlat ett par skrotar men inte fått svar, man får kanske ringa för att få svar. Försökt söka men hittar ingen skrot i detta område som ger någon fingervisning om hur mycket de betalar.

Jag skrotade min gamla rostiga bil förra året och det jag lärde mig var att det finns skrotar och det finns skrotar.

Om en “bilskrot” erbjuder pengar kan det vara en icke-auktoriserad bilskrot, och man kan inte vara säker på att bilen avregistreras. De kan mycket väl bara reparera den och sälja vidare.

En auktoriserad bilskrot ger ett avregistreringsbevis och bilen går inte längre att registrera. Den plockas isär eller mosas.

Om detta känns viktigt kan det vara bra att kolla upp.

Trots detta var det rätt ovanligt att få betalt om inte bilen var rätt modern och delarna hade ett högt värde. Man kan kunde gratis upphämtning typ. Denna info fick jag genom att googla lite, behövde inte kontakta nån skrot i förväg.

Jag lämnade in den på Sollentuna bildemontering till slut. Hoppas motor, växellåda och inredning kom till användning för de var i jättebra skick, men karossen var full av rost och hål :frowning:

1 gillning

I stort sätt i alla år har de varit att man inte får någe för skrotbilen…

Man brukar få någon tusenlapp idag på grund av katalysatorn.

De har jag aldrig fått, men de beror på att inte haft så pass nya bilar som skrottats…