Vilken bolåneräntesats har ni och hos vilken bank?

Har idag pratat med Danske Bank och Nordea.
Har 79% belåningsgrad. Lån på 2.1mil

Danske Bank kunde erbjuda 3.8% 3-månaders. De menade att de endast ser till belåningsgrad när de sätter räntan, min övriga ekonomi var ointressant.

Nordea erbjöd 3.5% 3-månaders ränta, de skulle återkomma nästa vecka med eventuellt bättre erbjudande (?)…

Min egna bank Swedbank erbjuder mig 3.471% ränta (automatiskt i internetbanken), har begärt amorteringsunderlag idag.
Swedbanks snittränta ligger ju på 3.41%, så tänker be om 3.25% när dom ringer mig och se vad de kan vara villiga att gå med på