Jag har en ränta på 3,04% hos Stabelo, bundet på 1 är tills mars 2026. Lånet ligger på ca 950 000kr och min belåningsgrad är ca 55%.
Då jag idag nte har något fast jobb så har jag ingen möjlighet att få lån på annat håll. Men kommer kika på det när min jobbsituation ser annorlunda ut i framtiden.
MannenP:
Jag skulle ta två år.
prognosen säger att RB kommer sänka 2 gången till, jag skulle köra med rörligt just nu.
1 gillning
MannenP
(Patrik)
10 Juni 2025 07:36
3290
Prognoserna brukar slå fel lika ofta som de slår in. Med andra ord bara gissningar.
erli
10 Juni 2025 12:43
3292
Nordea rörlig 2.94 med ränterabatt 1,35. Lån på 3,4m med precis under 80% belåning.
3ppp
(P)
10 Juni 2025 19:11
3293
Skönt, då ligger jag bra till med mina 2.33 % rörligt hos en av Sparbankerna, och jag har inte ens i närheten av 30 miljoner på banken
Hur fan? Statslåneräntan ligger ju på 2.26%
Den synar jag. Lägg upp en screenshot från bankappen och lär mig sen att förhandla som du
Erik00
11 Juni 2025 06:45
3296
Blivit erbjuden 3,04% av sparbanken, har pappren hemma för att skriva på… Kan det vara värt att vänta tills efter riksbankens besked nästa vecka?
1 gillning
Rawban
11 Juni 2025 06:46
3297
1.51% rabatt på rörlig hos Nordea, landar på 2.79% ränta. 2.65mkr lån med 50% belåning
DGF
(DF)
11 Juni 2025 07:52
3298
Fick ner räntan lite till. 1,53% rabatt vilket idag blir 4,24% på rörligt. Ca 65% belåning och har flyttat min tjänstepension dit.
1 gillning
Det kan mycket väl bli så att de sänker nästa vecka ja. Men…
Jag hade samma strategi när jag förhandlade med SEB sist och även fast jag svarade på offerten efter deras räntesänkning fick jag den gamla listräntan
Det är tydligen offertens räntesats som gäller juridiskt oavsett hur deras listränta ändras under tiden.
Det lät helt horribelt högt? Var då?
Eller är det via typ Bluestep/Nordax? Felskrivning?
1 gillning
Farik
(Farkhat)
11 Juni 2025 10:16
3301
Många tror att han bara troll. Han hade 2,60 på Nordea i slutet av 2024 när RB hade 2,5 i styränta . Sen han påstår att han bytt mot sparbankerna med 2,3 % och bifogat någon konstig screenshot )))
2,98% på SEB, 50% belåning
DGF
(DF)
11 Juni 2025 11:17
3303
Haha, en % hit eller dit… Fel av mig, listräntan har jag inte.
2 gillningar
3ppp
(P)
11 Juni 2025 19:47
3305
Tar det som en komplimang att jag blir kallad troll för att min ränta är så låg
Farik
(Farkhat)
11 Juni 2025 20:00
3306
Var står det Sparbankerna ?
MarkusJ
(M)
11 Juni 2025 20:11
3307
Tror du kan pruta lite till, min visar 1,99%
Det blir dessa låga räntesatser när Sparbankerna (bolån förmedlas via Borgo AB) kör kampanjer med 1-2månader räntefritt och sen slår ut det på den rörliga räntan under året.
4 gillningar
3ppp
(P)
11 Juni 2025 20:16
3308
Googla på Borgo så ser du vilka 5 banker de är partners med.