Samma här. Ska vara ledig 6 månader för att läsa heltid- praktisk filosofi! Ska bli jättespännande. Ren lyx för mig😊
Misstänker att du då lever ungefär som du vill leva? Det tycker jag låter mycket trevligt.
Är det samma här, du har vad du önskar att ha?
Nyligen skaffat nytt trumset så något jag vill ha i framtiden är att bygga en egen top-notch studio i kommande bostad så jag lätt kan få ut min kreativitet när den slår mig hemma.
Självkörande bil. Mycket blir lättare av att inte ha bil/vägra köra, men en enstaka grejer blir avsevärt krångligare.
Eller bil med privatchaufför, kanske
Jag tycker om att dela in mina “önskeprodukter” i kategorier.
Till mig själv:
En ordentlig massagestol (ca 90k), det kommer antagligen att hända inom något år eftersom det är bra för jobbets skull.
Ford F-350 Raptor (monster-stor pick-up, tillochmed enligt amerikanerna), tveksamt om man kan få tag på en sådan i Sverige
En ordentlig gaming setup, jag har haft det tidigare men teknik håller inte för alltid
En trevlig liten hobby jag har är att provocera andra. Om man då vill göra det på en sådan stor skala som möjligt är ett av de bästa sätten att “visa upp hur mycket pengar man har”. Väldigt få vet vem jag är där jag bor då jag är folkskygg, men jag har en väldigt social lillebror (17 år) som glider runt överallt i bruksorten som vi bor i. Det vore störtkul om han syntes med:
En sportbil, ju dyrare, snabbare och finare desto bättre.
En fin liten Rolex på handleden.
När jag blir trött på de tankarna brukar jag fantisera om onödiga saker som jag hade skaffat om jag hade haft obegränsat med pengar. “Bara för att jag kan”:
En stuga/liten villa (90 kvm) mitt ute i en skog där man bara kan få slippa folk och hitta nya intressen som ingen någonsin behöver få reda på.
En onödigt men ändå på något vis rimligt stor bostad (350 kvm) med ett ordentligt gym, dedikerat gaming-rum, vardagsrum utan elektronik (bortsett från lampor) etc.
Låter underbart!!! Sådant ser jag fram emot att göra när det av olika skäl passar bättre än nu. Vilken njutning!
Ingen prioritetsordning men huset kommer vara svårast att uppnå
- körkort
- bil (gammal amerikanare)
- hus med garage/verkstad för
- meck av bil
- snickeri/woodworking
- göra myntringar + ev. andra smycken
- robotdammsugare
- VR-utrustning
Edit: glömde att lägga till att gå ner i tid så att jag kan ha tid med alla hobbys😂
Vad är det för rig du tänker köpa? Till jakt eller enbart sportskytte?
Längtar efter att ha en lägenhet i ett varmare land att kunna åka till under mörka och kalla månader, och även att hyra ut den under större delar av året till att börja med innan man bor där längre stunder ju äldre man blir…
Hoppas kunna lösa detta inom två år eller så
Jag ser fram emot fler utlandssemestrar på soliga och/eller intressanta platser.