Vilken livförsäkring är bäst?

Jag har fått offert från Skandia på livförsäring belopp: 2 300 000 kr, premie 981 kr/år.

Finns det något bättre?

Det låter väldigt billigt!

Priset sätts efter ålder så jag gissar att du är ung. Skandias blir dyrare ju äldre man är. Jämför gärna med änke- och pupillkassan. Där kan man själv laborera med belopp och se kostnad utan att ”få offert”.

Håller med, tycker det låter väldigt billigt!

Jag betalar 804:- / året men då för 1 000 000 på Swedbank
Fyller 34 i år

Jag har Skandia via AkademikerFörsäkringar. 40 prisbasbelopp för 1056kr/år. Är 35 utan underliggande sjukdomar.

När jag gjorde research för drygt ett halvår sedan konstaterade jag att

• Skandia var billigast när man är ung, men blir dyra senare
  • Allmänna änke- och pupillkassan är “dyra” initialt men ger en återbäring som gör det billigt över tid.

Jag själv har båda två. Sedan var det galet svårt att jämföra på grund av olika “hopp” i pris.

Vad är din ålder, det är en viktig parameter för att kunna jämföra Livförsäkring.

Har just kollat runt lite och tipset är att kolla med facket vad/om de har något bra avtal.
Min sambo är lärare, därigenom kan både jag och hon teckna Livförsäkring.
För en 35 åring kostar det då 768 kr/år (belopp 2 500 000), och för en 50åring 1360kr/år.

Det var det förmånligaste jag kunde finna just nu och för vår situation.

Bra att kolla är även hur/om en nedtrappning av beloppet sker efter en viss ålder.(nedtrappning med 10% per år ned till 50% efter en viss ålder är vanligt.

För vår del kommer vi även att komplettera med en lägre summa i änkeochpupillkassan för att täcka upp för just ovanstående nedtrappning och för att täcka upp ytterligare 5år (upp till 70år) eftersom den andra försäkringen endast var giltig upp till 65år.

Om man skadar sig på börsen vilken livförsäkring täcker detta? :grin::joy:. Själv har jag ingen livförsäkring och tycker att oftast händer det något som man inte ha försäkring till. :grin:. Svårt att försäkra sig på allt. Det är säkert många försäkringsbolag som har det bra :thinking: på våran bekostnad. Då alla försäkringar har olika inehåll vet man inte vilken livförsäkring är bäst så länge man inte behöver försäkringen. :+1: