Ja det går att sätta begränsningar på iPaden direkt. Däremot måste du godkänna tex förlängd skärmtid eller nedladdning av appar på hennes iPad. Har man iPhone eller Mac kan man styra via den enheten
Jag har heller aldrig sett poängen med dom. Alldeless för otympliga att ha med sig så man använder dom främst hemma. Hopplös att hålla och skriva på. Visst tangentbord finns men de är ju hemska också. Så den enda poängen är mediekonsumption? Men är jag hemma kollar jag film på 65" TVn. Ska man bara se något på yt snabbt så duger ju mobilen. Så deras främsta poäng är som barnvakt?
Möjligtvis trevligt om man reser långresor, typ flyg och liknande men palla ha med den för en 20 minuters bussresa.
Med det sagt är jag på köptankar på platta att montera på väggen och använda som Home Assistent dashboard men det är ett förhållandevis ovanligt användningsområde. ![]()
Skönt att höra. Då bygger det alltså inte på ytterligare en enhet utan snarare lösenord på hennes enhet antar jag. Hon är sjukt sneaky på att kolla mina lösenord men jag får nog hålla henne kort där ![]()
“Samsung Galaxy Tab A9+ 11" 128GB 8GB WiFi Graphite”
Exakt denna
har jag fast med 256GB. Fullt nöjd ![]()
![]()
Vet inte vad du menar med barnvakt. Tänker att det är rimligt att en 10-åring får kolla film hemma ibland. I just vårat fall har vi alltså ingen TV och jag vill bara ha wifi-uppkoppling så den är bara tänkt att användas hemma, inte på resor. Men vissa vill väl ta alla tillfällen att skamma andra föräldrar. Kanske helt missuppfattar dig dock och ber i så fall om ursäkt. Själv har jag iaf inte energin att underhålla mitt barn själv varje vaken timme eller försäkra mig att hon leker med analoga leksaker, det skäms jag inte över.
Nope, jag refererar till min bror som ger sina döttrar plattor från 3 års ålder och låter dom sitta själva 3h varje kväll ensamma så att dom själva kan göra annat. Säger inte att alla gör så men det förekommer.
Ok, då fattar jag!